Saturday, November 28, 2009

Så fik jeg topkappet vores lærketræ

De sidste par måneder har toppen af vores lærketræ svajet lidt meget i vinden. Og det har ikke gjort det ikke bedre at en eller anden løvsnylter tilsyneladende har kravlet meget kraftige lianer op i lærketræet.. de tynger træet rigtig meget og eventuelle gamle knækkede grene kan ikke falde til jorden:

IMG_4554

Så det var dejligt endelig at komme i gang med at beskære lianer og lærketræ.. i 2 omgange. For en uges tid siden banede jeg mig halvvejs op i træet, ved at skære og save en masse lianer over.

IMG_4556

Resten af løv snylteren røg i dag, og så kunne jeg skære toppen af i to omgange... der var ingen problemer, det gyngede overraskende ikke meget der 2 meter fra toppen!!

Først savede jeg så højt oppe at jeg kunne holde toppe og smide den ned hvor jeg ville have den. Så kunne jeg save 1½ meter af igen, også holde den og smide den hvor det passer.

IMG_4909
og nu skulle vi kunne sove trygt uden frygt for at træet vælter i de hårde danske efterårs storme! Det kan godt være jeg lige tager et par meter mere, men det haster ikke nu :-)

Så fik jeg topkappet vores lærketræSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: