Sunday, March 27, 2011

X-treme løb på rød MTB rute Furesø stien - fed løbeoplevelse - det skal testes noget mere

Lige siden vi er flyttet tæt på Furesøen så har jeg ville køre MTB på de gode gamle stier ved Furesøen.. og har da også været ude et par gange.. det er skønt område, her er faktisk en video fra området i sommeren 2010, en klassisk nedkørsel og opkørsel på det røde mtb spor langs Furesøen:





Løb på MTB rute
Anyway, det var slet ikke det jeg ville skrive om.. næ jeg har fundet en fed kombinationen af løb og mtb.... simpelthen at løbe på mountainbike sporet!!

Så kommer jeg rigtig tæt på naturen - endda mere end ved mtb cykling - og det er hårdt for hele kroppen som løb jo er - og det er teknisk på en spændende måde ligesom mtb er - og man sparer en masse dyrt cykel udstyr - og kan tage sine løbesko med sig overalt fx også i Frankrig eller andre ferier.

På vores ferie i Montecatini Italien 2009 løb jeg også op af et 5% bjerg, men nu ærger jeg mig over at jeg ikke løb ind i skoven .. hvor jeg jo faktisk fik kørt en lille smule mtb:





Hjelmkamera til løbe video
Anyway.. jeg forsøgte at filme løbeturen, her er en sektion præcis halvvejs på min tur.. en kanon stjel opkørsel som kommer kort efter 35sekunder inde i videoen. Og så ned af bagefter naturligvis :-)



Goggle hjelmkamera mount virker ikke til løb
Som det ses virker et goggle mount ikke særligt godt fordi kameraet hopper i elastikken når man lander med foden.. jeg vil helt sikkert prøve med en hjelm mount.. bliver bare endnu mere spøjst at løbe med ski hjelm .. heheh.. andre gode ideer modtages gerne

Løbearrangement
og så kunne det i øvrigt være sjovt at arrangere et 5, 10 eller 21 km Ekstrem løb på mtb sporet.. måske jeg kan få kontakt til den lokale løbeklub i Farum eller Værløse.. andre skal også ud og have denne fede løbeoplevelse!!

X-treme løb på rød MTB rute Furesø stien - fed løbeoplevelse - det skal testes noget mereSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: