Wednesday, May 12, 2010

Fantastisk flot skrevet, og gratis, nyhedsbrev fra havenyt.dk


Jeg har været tilmeldt det gratis have nyhedsbrev fra www.havenyt.dk siden vel omkring efteråret 2009, hvor jeg for alvor fik sat mig selv i hovedet at jeg ville bruge vores have mere aktivt.


Jeg har været så begejstret for nyhedsbrevets opsætning, flotte billeder, ord og tekster, med de præcise og kontante formuleringer, altid passende til årstiden, ja næsten dagen/ugen... det er simpelthen så vedkommende at jeg følte det var skrevet om vores egen have :-) meget dygtigt og engageret lavet! Her er eksempel fra uge 16.

Vil støtte det - hvordan giver jeg et bidrag
Man skal ikke betale for nyhedsbrevet, så i stedet har jeg valgt at melde mig ind i foreningen bag havenyt.dk nyhedsbrevet, simpelthen fordi jeg vil støtte det de laver. Det koster kun 345 kroner per år, og så får jeg endda et trykt medlemsblad med cirka hver anden måned.

Medlemsbladet er en fin bonus, jeg opdaget at bladet har et par fordele: børnene (Merle og senere Elias) kan bladre rundt i det, kigge billeder og tegne i det... og jeg læser diverse spændende artikler i bladet som jeg ellers aldrig ville læse om :-) Det er ligesom med min gode gamle avis .. det er altid sjovt at finde nogle artikler som man ellers aldrig ville have læst fordi man ikke lige søger efter det på google... altså.. man finder noget man ikke lige vidste man gerne ville vide mere om! Ja forresten savner jeg stadig min avis, bare 1 per uge, den om lørdagen, men det kunne jeg jo ikke få desværre .. nå det var et sidespring :-)

Nå men efter jeg meldte mig ind har jeg fundet ud at at det faktisk er en ganske fin forening for mig... se bare her lidt af det praktiske information om foreningen:

Foreningen er stiftet 29.oktober 1988, navn er Danish Association for Practical Ecology.

Formål:
at fremme interessen for og kendskabet til økologisk forsvarlig levevis
gennem oplysning, rådgivning og i praksis at udbrede brugen af økologisk forsvarlige dyrkningsmetoder og dyrehold
at samarbejde med inden- og udenlandske organisationer med tilsvarende formål

Nogle af fordelene ved at blive medlem lader til at være:
  • Jeg kan sende spørgsmål til havenyt.dk eksperterne, ved at bruge mit medlemsnummer som fremover står på bladet - ligeover navnet. Hvis man har bedt om det, bliver nummeret også sendt med e-mail efter man har betalt.. det fik jeg efter få dage :-)
  • Man kan besøge Den Økologiske Have, desværre kun i Odder, Rørthvej 132. Der er ikke nogen på Sjælland. Der er rigtig mange gode arrangementer som vi kunne tage til, men det duer ikke når arrangementerne ikke gentages på Sjælland. http://www.ecogarden.dk
  • Jeg kan oprette en konto på Havelyst.dk.. det vil jeg prøve, ved ikke rigtig noget om det endnu.
Så har jeg i øvrigt tilmeldt mig deres nyhedsbrev om aktuelle begivenheder, kommentarer til det politiske spil, tilmeld: http://oekologi.dk/nyhedsbrev/ .. det kræver vist ikke medlemskab...

... anyway, jeg er glad for at støtte foreningen, men kommer nok ikke til at benytte mig så meget af deres tilbud... tilgengæld kan jeg nu nyde nyhedsbrevet endnu mere.. se bare det seneste fra denne uge, som altid super flot og godt!

Fantastisk flot skrevet, og gratis, nyhedsbrev fra havenyt.dkSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: