Sunday, November 07, 2010

Mor ude til brunch - Far, Elias og Merle hygger

Så kom dagen hvor mor havde brug for en break fra hverdagen.. det forstår jeg godt... jeg ville ikke kunne holde til så mange dage hjemme med ungerne hele dagen.. så er jeg nu glad for at kunne tage på arbejde :-)

Anyway, jeg er også rigtig glad for at være 100% sammen med mine børn en hel dag(og så er det faktisk kun ½ dag).. mens mor slapper af og nyder breaket!

Alene med 2 små børn er en udfordring ...i forhold til 1 barn
Da vi kun havde Merle var det nemmere at finde på noget at lave... vi var ude i haven, på biblioteket, kørte over til heste, eller ned og handle osv osv... dengang føltes det heller ikke hårdt, men nu kan jeg også godt se hvorfor.. det var jo supernemt i forhold til en på 3 år og en på knap 1 år.

Leg hjemme - det virker
Nå men som altid synes jeg der byder sig massere af legemuligheder, det er altid lige rundt omkring en. For eksempel da Elias vågnede fra sin formiddagslur, så løb Merle og jeg op til ham, og han stod og nærmest hoppede i den borg af puder og dyner som mor bygger til ham. Så vi legede bare videre i "hoppeborgen" .. sjovt for alle :-)

IMG_5346

IMG_5354

IMG_5374

IMG_5381

Merle laver mad til os
Og så skal vi jo have frokost.. om morgenen havde vi blandet rugbrødsdejen og Merle havde lagt det i formene... så hun var rigtig meget med, og glædede sig til at spise rugbrød. Det er så dejligt at de elsker at bage og spise!

Efter maden så ville Merle lave kage og kaffe, så ind på hendes værelse og hygge med hendes køkken og IKEA grøntsager :-) det er så hyggeligt ... og bagefter ud og bygge huse med legoklodserne .. en dejlig dag!

IMG_5334

IMG_5394

IMG_5398



Nå ja - lidt ridser kommer der altså
når far har passet sine børn så er der spøjst nok altid en som slår sig lit.. denne gang var det Elias der på vej ud til bilen ligesom bare ikke kunne løfte sine fødder og faldt uden at tage fra med hænderne.. boing.... han må have været træt, klokken var 13.15 og han havde været oppe siden 10.15..lidt i overkanten måske :-)
IMG_5412

Blebørn
Det var i øvrigt rigtig dejligt at Merle for 2-3 uger siden blev blefri, så er det jo noget nemmere.. kun eet blebarn :-) Men så fik jeg da heldigvis også nået at skifte min søn inden han blev 1 år.. mor har jo været der hele tiden, så jeg har faktisk ikke rigtig haft/taget chance når den bød sig..før nu!

Det var forresten ligesom om at Merle selv tog beslutningen om at blive blefri da vi indførte at det ene toilet var hendes, og det ovenpå var vores. Så blev det pludselig interessant for hende at gå ud og tisse på hendes toilet :-) tænk så tog det bare et par dage, så var hun nat og dag blefri hele tiden! dejligt

Mor ude til brunch - Far, Elias og Merle hyggerSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: