Saturday, November 27, 2010

Så er vi dælme sneet inde - næste år skal vi have vinterdæk i oktober!

I dag er mor taget til København for at se Harry Potter med Tanja, og jeg skulle aflevere Merle hos bedstefar og faster Sara til julebagning. Elias og jeg kunne så tage os en løbetur som vi plejer i weekenden.


MEEEN der kom lige 30 cm sne i vejen!! Ok så ingen løbetur... det kan vi leve med.. Men over til bedstefar..det skal vi! Men ingen vinterdæk på bilen.. Så jeg tænkte: vi tager bare cyklen.. Efter jeg havde pakket begge unger i flyverdragter og sat dem til rette i Nihola cykelvognen så gik kun få meter på vejen, før det op for mig at der intet greb er i det bagdæk og for meget vægt foran.. umuligt at komme frem når sneen ikke er bedre ryddet!

I går aftes cyklede jeg hjem fra Frederiksberg, på spejlblanke cykelstier i København og tilsidst gennem snedriver af fyge sne.. gennem mørket ved Værløse og bakken gennem Hareskoven.. i øvrigt utrolig flot og smukt med sneen og træerne, det hele lyste op

.. ja alene kan man cykel gennem det meste, men med 2 unger og en cykelvogn måtte jeg prøve noget andet.

Jeg tog løbesko på, op i løbevognen med Merle og Elias.. og afsted. MEEN.. igen måtte jeg vende om.. jeg forsøgte i 10 minutter, det gik fint hvor der var ryddet, men der var lange stykker hvor det var meget svært at komme frem. Og det var koldt for børnene.. de sad stille i løbevognen, dog med flyverdragter, men det ville nok tage 1 time eller mere at komme over til bedstefar.. så vi vendte om... Det er jo eller slet ikke mig sådan at give op..jeg kan godt lide en udfordring som kan virke uoverkommelig, især når det er noget med naturen..Men det skal ikke gå ud over børnene.. så tilbage i varmen!!

Så lige pludselig ringede Rikke på døren.. og hun ville gerne køre Merle over til Bedstefar.. det var virkelig alletiders,.. Merle ville jo rigtig gerne over og lege og hygge med kager, CT og Anna-Sofie hos bedstefar! Så jeg hyggede videre med Elias, og til sidst faldt han i søvn i mine arme.. sikke en dag... og som sædvanlig ikke helt uden skrammer :-)





IMG_5759

IMG_5761

PB270031

PB270043

PB270047

PB270054

PB270059

PB270069

PB270071

PB270072

IMG_5773

IMG_5779

IMG_5790

IMG_5792

IMG_5795

IMG_5755

Så er vi dælme sneet inde - næste år skal vi have vinterdæk i oktober!SocialTwist Tell-a-Friend

1 kommentarer:

Rene said...

Virkelig gode billeder. Hvor er det bare kaert at se Merle kysse Elias. De hygger sig sammen kan mig se. Utroligt med al det sne. Det er et virkeligt godt billede af jeres havebord hvor der bare ligger en perfekt dyne sne ovenpaa bordet.