Wednesday, June 06, 2012

Godt jeg har cykelhjelm på hver dag - nu skal jeg have en ny

Puha, så fik jeg lige en husker på hvorfor man kører med cykelhjelm hver eneste dag..


Jeg kom kørende op af bakken ved Kolle Kolle, og pludselig lister/kører en bil lidt for langt frem med snuden, og jeg kan ikke nå at bremse helt op!

Jeg rammer forskærmen af bilen, lettere drejet med cyklen for at undvige, men styrter og ryger over kølerhjelmen på bilen. Jeg kan huske jeg landede meget op hjelmen, og derefter kurede lidt!

Utroligt nok kunne jeg rejse mig med det samme, kun lettere strammer på albuer, den klassiske hofte hudafskrabning, lidt på skulderen, ankel og skinneben..  og så eller en cykelhjelm som har brud i hvert fald 3 steder!!! tror den cykelhjelm har om ikke reddet mit liv, så sparet mig for nogle meget alvolige skader på hovedet!! puha   ... nu skal jeg have kontaktet forsikringsselskabet og få anskaffet mig en ny hjelm hurtigst muligt.

Præcis GPS og hastighed på Strava
Nu til dags er det jo lidt skræmmende reality agtigt at man med GPS devicen kan se lige præcis hvor det skete og hvor hurtigt man kørte...Som fx. i dag, kan det ses på  Strava at jeg kørte omkring 37 km/timen:

Strava Ride 06062012 crashed into a car
Og spøjst nok, var crashet jo til dels pga selve Strava fordi jeg lige skulle give allout op af bakken ved kolle kolle i værløse, for at få KOM rekorden tilbage på segmentet :-(

Jeg var ret træt på toppen af bakken, og så sniger der sig en bil ud fra huset i skoven, og da han kommer for hurtigt og for langt ud så ryger jeg over køleren.. heldigvis kun hudafskrabninger.. intet brækket.

15 år uden styrt!
Det er nok 15 år siden jeg er styrtet så slemt,,, puha er sgu glad for hjelmen som nu skal skrottes.. den har 3 brud :-( Og nu vil jeg pleje mig lidt... sgu lidt øm i hele kadaveret, dog heldigvis kun meget lidt øm i højre side af nakken, og ingen hovedpine

Desværre mest øm på venstre ankel, jeg humper og kan ikke støtte ordentlig på den. Den fik et slag lige på ankelknoglen, hvilket nok ikke gør min ankelvrid skade noget gavn :-(   ...hvor uheldig kan jeg lige være! nå men så



IMG_0937 IMG_0934 IMG_0932 IMG_0925 IMG_0922 IMG_0920 IMG_0924

Godt jeg har cykelhjelm på hver dag - nu skal jeg have en nySocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: