Saturday, December 15, 2007

Sankt Hans 2007, picasa vs. flickr


Det var en dejlig aften, mad, hygge, vin, børnene legede, nogle badede og bålet var flot... en super Sankt Hans. Og nu har vi så fået et link til Thomas og Vibekes billeder .. eneste problem er at de bruger Picasa til billeder og da billederne ikke er offentlige har vi fået et link med en authkey.

Du tænker måske hvad er problemet? jo.. hvordan gemmer vi dette link så vi kan se på det senere? I flickr kan jeg se de billeder jeg er tilføjet, bare jeg logger ind med min konto. Men i Picasa kan jeg ikke gemme en liste over mine kontakters private billed albums! Og jeg kan ikke gemmen urlen her, for så vil alle kunne gå ind og se billederne.

I øvrigt vil linket ikke virke hvis Thomas og Vikebe omdøber albummet. I det hele taget synes jeg ikke Picasa er særlig egnet til at dele ikke-offentlige billeder... men jeg må indrømme Picasa kan så meget andet godt... især når det kommer til offline ting, fx. slideshow, billedredigering osv.

Sankt Hans 2007, picasa vs. flickrSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: