Saturday, December 01, 2007

Facebook

Okay, med mindre du lever bor under en sten så har du hørt om Facebook, endnu et sted hvor man kan netværke, dele billeder, informationer og alt muligt andet. Ligesom Linkedin så er jeg begyndt at blive træt af alle de "netværk" steder hvor man skal give en masse information om sig selv til sine friends og kontaktpersoner.

De her moderne netværk sites er bare ikke mig, så jeg er stoppet med at bruge dem indtil videre!! Jeg er mere til det gammeldags hvor man kender hinanden godt fordi man har lavet en masse ting sammen, og så kan man eventuelt dele minder, billeder og film på andre måder end på et netværk site.

Oven i det, så bryder jeg mig ikke om at det er forholdsvist nyt site og det koster ikke noget. Jeg havde problemer nok med at lægge private billeder på Flickr, men da jeg rent faktisk kunne få lov at betale en smule for det, og det er Yahoo som står bag, så overgav jeg mig. Det fungerer rigtig godt!

Jeg ville faktisk ønske fx. Youtube også havde en Pro mulighed så man kunne betale for at lægge sine private film op! Det gælder sådan set alle Googles web services, de måtte meget gerne lave en Pro konto til mange flere af dem som koster fx. det samme som Flickr Pro, og der behøver ikke være ekstra funktionalitet! Det er bare rart at vide det er prof og man får hvad man betaler for ik? :-)

Men anyway, the power of the masses har tvunget også mig til at få mig en Facebook konto, selvom jeg strittede i mod til det sidste :-) Men min søster er begyndt at lægge billeder online på Facebook, og jeg vil jo gerne se med hehe. Så nu har vi lavet os en familienraaberg Facebook profil, og indtil videre lader vi billedet tale for sig selv... så må vi se om det ændrer sig :-)

Forresten kan jeg ikke lade være med at nævne at netop Facebook har fået lidt på klingen over deres måde at tracke brugere på.. men det er vel at forvente fra noget som er gratis og som har over 50 millioner brugere.. den slags kører jo ikke af sig selv vel doh:

Within the last 10 days, more than 50,000 Facebook members have signed a petition objecting to the new program, which sends messages to users’ friends about what they are buying on Web sites like Travelocity.com, TheKnot.com and Fandango. The members want to be able to opt out of the program completely with one click, but Facebook won’t let them.

FacebookSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: