Monday, January 11, 2010

Merle lagt i seng - godnat skat

Siden Elias har taget det meste af mors tid har jeg lagt Merle i seng.. noget som i de foregående 2 års tid altid har været mor... og *kun* mor.. Merle ville det ikke anderledes! Men det er som sagt lavet om, så rutinen har de sidste 2 måneders tid været at jeg læser godnat historier for Merle og så har jeg været hos hende til hun faldt i søvn.. nogle gange faldt jeg selv i søvn hehe ... så vågner jeg som regel ved 11 tiden efter sådan 2 timer søvn... hehe

Godnat Merle - nu skal du sove selv
Det har altså været sådan lidt omstændigt at skulle vente på Merle faldt i søvn, jeg faldt tit selv i søvn! Merles seng har jo stået i vores soveværelse og så har jeg ligget i vores egen seng og så skal man godt nok være frisk for ikke at blunde hen.. doh

Men så her de sidste par uger har jeg forsøgt at sige til Merle.. nu går far ned og arbejder, så skal du sove selv. Det har hun slet ikke ville, og så er jeg blevet oppe alligevel. Men jeg har sagt det hver aften i længere tid.

Merle fik indrettet sit eget værelse
Og så kom dagen.. den 5. januar 2010 skulle det lykkes... vi havde rykket Merles seng ind på hendes eget værelse, indrettet det med Peter Plys plakater sammen med Merle og i det hele taget gjort værelset hyggeligt så det føltes som hendes!!

Om aftenen prøvede jeg så .. jeg læste godnathistorier som altid, sad et minuts tid hos hende og så sagde så "godnat Merle, far går ned og arbejder" .... og nu sagde Merle bare Godnat far.. og lagde sig til at sove. Døren står godt nok åben ud til gangen, men alligevel.. nu er vores princesse virkelig ved at være stor pige :-)

Successen fortsætter indtil videre
Indtil videre går det godt... jeg har ikke forsøgt hver dag, men igår og idag har Merle accepteret et godnat skat.. vi ses i morgen! Lige i dag er det godt, for jeg har vagt og mor er på hospitalet, så det er rart ikke at skulle stresse over en mumze som ikke vil sove :-)

nu må vi ses hvor længe det holder hehe

Merle lagt i seng - godnat skatSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: