Saturday, June 25, 2011

Tilmeldt Salomon trailløb i Holte - det har bare at være Xtreme :-)

Jeg havde netop fået pusten efter at have løbet 13 km sand/xtreme skov løb i Tisvilde Hegn Strandpukkelløbet, da en frisk gut stak mig en løbs flyer i hånden: "Skal du ikke med til Salomon TRAIL tour!".. Selvfølgelig skal jeg det.. og jeg fik da også reklameret en hel del for min ide med at nogen skulle afholde et løb eller afdeling af trail tur cuppen i Hareskoven langs Furesøen.. fx. det røde mtb spor .. noget som han ikke afviste hehe.. og jeg tilbød mig også som lokal hjælper.. måske det en dag bliver til noget i en eller anden sammenhæng :-)


Anyway Salomon trail tour cuppen består af en håndfuld løb hen over sommer og efterår 2011, desværre kun 1 løb på Sjælland,, i Holte. Og eftersom jeg er begyndt kun at holde af løb i skov, eller som minimum på grus, så skal jeg selvfølgelig med :-)

Kun 9 km - hvordan skal ruten lægges for at ultra løbet bliver rigtig extremt?
Trail extreme løbet i Holte har kun en distance på omkring 9 km, så det skal immervæk være meeeget ekstremt og bakket og hårdt for at hamle bare en smule op med de 13 km i Strandpukkelløbet. For i Holte er der jo ingen strandkant eller løst sand i skoven, og ingen bakker som i antal og stigninger bare minder om det der er i Tisvilde Hegn til Strandpukkelløbet.

Selvom Spikecross Salomon løbet har planlagt ruten noget omkring Maglebjerg som jo er en stor bakke og Nordsjællands højeste punkt (der også bruges til 24 timers mtb løbet så vidt jeg husker den gang jeg kørte den slags!) ... så håber jeg virkelig arrangørerne lægger hovedet i blød for at få gjort dette trail ultraløb rigtig spændende, extreme og noget særligt :-)

24. september 2011 - Salomon trailløb / skovløb - jeg vender tilbage med nyt
Gad vide hvad vi får for de 165 kroner som løbet koster .. et beløb jeg synes er lidt i overkanten hvis der ikke er t-shirt med. Det lugter lidt af overskud til et eller andet firma??.. det er rent gætteri, da jeg reelt ikke ved hvad omkostningerne er ved sådan et arrangement. Da jeg arrangerede MTB løb i slutningen af 90'erne var startgebyret vist 50 kroner - et beløb som jeg synes man skal forsøge at ramme - Men det handler jo også om at få de rigtige sponsorer og tilskud fra kommune osv. Der er gået lidt inflation i løbsgebyrer,,, gad vide hvad pengene går til??

Anyway, jeg skal i hvert fald nok vende tilbage med en melding omkring hvordan løbet gik.. og så skal jeg naturligvis bruge mine nye Salomon XT Wings løbesko,,, hvilket minder mig om jeg må ud og få løbet dem lidt til.. .måske i morgen søndag langs MTB ruten ved Furesøen:

Tilmeldt Salomon trailløb i Holte - det har bare at være Xtreme :-)SocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: