Thursday, October 25, 2007

Din håndtering af stress?

Der er snakkes og skrives meget om stress alene i Danmark, og diskussionen går livligt her på arbejdet. Der er et par udviklere som mener de snart får stress, men de er meget bevidste om det og har lært at sige fra. Især sige fra når lederne kommer med urealistiske arbejdsbyrder.

Næsten alle har deres egne blodtryks apparater, og der snakkes åbent om at kunne få stress. Det er dejligt at folk er så bevidste om det, det har jeg selv været i mange år. Det skal alle været, ikke kun IT folk!

Jeg håndterer stress ved at prioritere, og ved at prioritere åbent! Snak om prioriterne sammen med arbejdskolleger, chefer og også med familien! Ved at snakke om tingene kan der nås enighed og forståelse omkring hvad det er som den enkelte prioriterer for at undgå stress. For mit eget vedkommende skal der en del sport og fysisk udfoldelse til for at håndtere stress.

Jeg forsøger ikke at redde mig en masse underholdning ved at ride det af på stress, det ville være unfair overfor mine omgivelser. Jeg kender mig selv og ved hvad der skal til for at jeg fungerer, har det godt, og ikke kan blive ved med det i mange år endnu! Der skal en god blanding til for at balancere på grænsen til stress, for det må heller ikke være for kedeligt, der må ikke ske for lidt!

Alle disse overvejelser og prioriteringer for at kunne være en god mand for min kone, en god far, en god kollega og en god ven! Det vigtigste er at være åben omkring prioriteringen, og få opbakning fra dem som det påvirker!

Din håndtering af stress?SocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: