Sunday, July 19, 2009

En pizza bagesten - Punkt1 reddede sin kundeservice på stregen

Ind i mellem oplever man rigtig god kundeservice, hvilket gør det endnu mere irriterende når man så oplever det modsatte!


Dårlig kundeservice var lige præcis hvordan vi oplevede det da vi besluttede os for at købe en pizza bagesten og spatel hos Punkt1.

Her er historien:
  1. Vi snakker personligt med ekspedienten i Punkt1 butikken i Glostrup centeret, om en bagesten som er anmeldt i Politiken, som koster knap 600 kroner, som vi gerne vil købe. Han siger de ikke har den, men slår noget op på computeren og siger den kan de godt skaffe hjem. Det siger vi ja tak til, og får at vide der vil blive ringet til os når den er hjemme... det er god service indtil videre :-)
  2. Nogle uger efter bliver der ringet og vi kan hente den i butikken. Vi tager ned, modtager kassen og betaler uden at kontrollere hvad der står på kvittering eller på kassen.. vi skynder os bare hjem.
  3. Hjemme opdager jeg at pakken er forkert, det er ikke et pizza bagesæt som vi ønskede, det er derimod en reservedels pizza bagesten til en ovn. Ak tænker jeg, jeg ringer ned for at fortælle det, og forventer vi så kan få den byttet og der kan blive bestilt det rigtige! Men nej.. ekspedienten stejler og siger det er en special hjemtaget del som ikke kan returnes.. det er altså bare ærgerligt for os! I næsten samme sætning nævner ekspedienten at han godt vil hjælpe med at bestille det vi gerne ville have!!!! men uden at tage det forkerte retur!!
  4. Så er jeg altså godt nok målløs... det var den ringeste kundeservice jeg har oplevet længe... Jeg tænker at ekspedienten lige skal tænke sig lidt om, så efter første samtale på telefon venter jeg en times tid, og ringer tilbage til Punkt1 i Glostrup for at høre om han stadig ikke vil hjælpe os. Næ intet er ændret.. der er ingen hjælp at hente,... vi kan ikke bytte den vare vi har fået!
beslutter jeg mig for at klage til Punkt1 hovedkontor.. jeg sender en e-mail til adressen som står på deres website[http://www.punkt1.dk/default.asp?mode=campaign_productlist&pageid=2713]

Ris og ros bedes sendes til:
Serviceafdelingen
E-mail: internet@punkt1.dk
Husk at angive hvilken butik henvendelsen drejer sig om.

Her er indholdet af mailen:
Hej

Min kone og jeg har netop oplevet utrolig dårlig kundebehandling i jeres punkt1 glostrup forretning.

Her er historien:

1) for en uge siden henvender vi os og ønsker at købe Voss pizza/bagesten som er anmeldt i Politiken og står til kr600.
Jeres sælger Tommy XXXX XXXXXX fortæller at det har de ikke hjemme, men det kan bestilles, hvilket min kone takker ja til.

2) I dag kommer vi i butikker og henter og betaler varen, alt er godt

3) Vi kommer hjem og opdager at det sælgeren har bestilt hjem er en Voss bagesten reservedel til en ovn!! Altså totalt ubrugeligt for os desværre.

4) Jeg ringer med det samme til butikken og fortæller der må være sket en misforståelse, at der er bestilt noget helt forkert til os.

Jeg regner med at sælgeren kan se at fornuften i at han har bestilt en forkert bagesten hjem til os, det var ikke det vi bad om.

5) Desværre siger sælger blot "jeg har bestilt det rigtige og i kan ikke returnere varen da det er en reservedel"

For at gøre det værre siger sælger så "men jeg vil gerne hjælpe jer med at finde den korrekt bagesten, så i får det i skal bruge" .. Mage til frækhed, det minder sgu om de sager med flyselskaber der går konkurs, kunden mister sine penge, men det nye selskab vil godt sælge en rejse til samme destination med det samme, der skal bare betales igen!!!

Altså jeres sælger har har en gang "hjulpet" eller retter vildledt os og skaffet en revervedel til en Voss ovn!!!! Helt ærligt!!! hvordan kan han tro vi vil have det???

Så er det jeg bliver meget gal for at sige det mildt!!! hvordan dælen kan jeres sælger tro vi har bestilt en reservedel, når vi kommer og beder om en pizza/bagesten der er anmeldt i Politiken?????

Som jeg ser det har jeres sælger bestilt noget forkert til os, og vi vil have det returneret og bestilt det korrekte!


Jeg håber i opfatter forløbet som vi gør, og hjælper os med at undgå dette tab med en ubrugelig Voss bagesten reservedel!!


Jeg hører aldrig fra Punkt1 hovedkontor, ingen svar på mail eller noget som helst.. ikke flot synes jeg.

Tilgengæld sker der pludselig noget med Punkt1 i Glostrup.. jeg modtager et opkald hvor de tilbyder at tage varen retur og finde den rigtige vare til os. Præcis som jeg foreslog til at starte med... måske har klagemail alligevel hjulpet???

Jeg finder aldrig ud af hvorfor Punkt1 har skiftet holding, men de får altså lige reddet kundeservicen på stregen.. jeg har nu modtaget den korrekte bagesten og spatal :-)

Punkt1 kundeservice


Her er bagestenen i brug til morgenboller:
IMG_2227

En pizza bagesten - Punkt1 reddede sin kundeservice på stregenSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: