Sunday, September 13, 2009

Outdoor boxing event på Vesterbro

Cykling 1. halvår 2009
Siden jeg i foråret fandt på at køre 175 km cykel motionsløb i Frankrig i juli måned, så har der været lukket helt ned for boksetræning .. kun spinning og cykling... så efter 5 måneders pause fra armstrækkere, sandsæk, plethandsker, puder og reaktions øvelser så var det rigtig hårdt at komme i gang igen her i sommers!

I gang med armstrækkere igen
Samtidig med at jeg har skulle skrue langtsomt op for boksetræning har jeg skulle passe på mit knæ som ikke er 100% klar efter menisk operationen i april.

Takket været min gode makker Jens er det blevet til et par rigtig hårde timer inde i Falkoner fitnessdk lørdag eftermiddag, og siden juli er vægten stille og roligt kravlet fra 68 kg til omkring 72. Men jeg kan ikke helt tage de antal armstrækker som jeg kunne før, og jeg holder langtfra så lang tid med hårde slag på pude eller sandsæk!

Outdoor Kessler boxevents
Så det var med spænding jeg så frem til facebook boxe eventen ved DGI byen i går lørdag... det skulle være 2 timer max Kessler træning i anledning af at Kessler skulle møde Pardome som kvalifikation til Super Six boxeturneringen! Jeg sprang middagen og festen over og skulle kun deltage i selve træningen... 2 timers hård træning på de røde tage ved Ingerslevsgade på Vesterbro:

kessler_boxing_outdoor_vesterbro_dgibyen

Selve billedet snyder .. det er lettere forældet for vi trænede ikke på en parkeringsplads, men på fint rødt underlag :-)

Narko og fix på Vesterbro
At boxeventen var på Vesterbro fik vi at mærke fra start af... der sad en og fiksede med spøjte da de første kom til stedet og stillede musik anlægget op. Vedkommende blev gennet væk, og så fik arrangørerne sparket de værste tegn på fikseværktøj væk. Set i det lys var der ingen der brokkede sig over de små stykker glasskår som lå tilbage på underlaget :-) på med håndledsbind og kigge sig lidt for når man smed sig ned på ryggen for at lave mavebøjninger eller stod i håndstand og lavede armstrækkere hehe!

nå ja kort efter vi var startet sad der en med sprøjten i armen lige nedenfor rækværket hvor jeg lige sundede mig efter et interval... sådan er det altså åbentbart bare stadig på Vesterbro .. der fixes åbentlyst .. tjaaa .. godt jeg ikke bor derinde med Merle! Der var lige lidt optræk til ballade da et par af boxevent deltagerne, som vidst er politibetjente i deres civile liv, følte sig krænket over at en anden begyndte at stå og sælge narko få meter fra os... heldigvis blev det kun til et par skub så forsvandt dealeren :-(

Godkendt træning
Nå men det gik hen og blev en slet ikke så hård træning.. det blæste lidt og det var ikke høj sol, så selvom det var udenfor var det ikke så varmt! Ellers ved jeg ikke lige hvad der gjorde at det ikke blev så hårdt.. Jens og jeg gjorde ellers hvad vi kunne for at give den maks.. men en gang imellem så klikker det hele bare ikke helt! .. det kan være pauserne, stemningen, musikken, intro til øvelserne, selve øvelserne og intervallerne som ikke liiiige er i skabet til mega hård træning! men det blev et absolut godkendt arrangement... sjovt at prøve :-)

Forresten, jeg ved ikke hvad det koster at lege området, og have højttalere og musik anlæg, men det virkede en anelse i overkanten at tage kr.50 for deltagelse.. nuvel.. dog hvis det er det som skal til for at sådan noget bliver arrangeret så er det sgu fint nok :-)

Pulskurven:



kessler_boxing_event_vesterbro_august_2009

Outdoor boxing event på VesterbroSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: