Sunday, June 06, 2010

Valhalla Rising - hvorfor er specielt ligmed kunst?

Lad det være sagt med det samme: LAD VÆRE MED AT SPILDE 1½ TIME PÅ VALHALLA RISING FILMEN ! Der er stor sandsynlighed for at du hører til det kæmpe store flertal som synes Valhalla Rising filmen er den værste gang bras nogensinde lavet.. brug hellere din tid på noget andet :-) der er en del som synes filmen er fantastisk, læs mere på IMDB forum... godt man har lov at være uenig :-)

Jeg kan godt lide film som ikke bare følger standard Hollywood blockbuster stilen, men der skal fx. være noget interessant, en historie som er nogenlunde til at forstå, gode skuespiller præstationer, ægthed, troværdighed, nærvær og følelser. Ja jeg kan ikke lige komme i tanke om mere, men når en film INTET af disse egenskaber har så er det helt galt.. og den er altså HELT GAL med Valhalla Rising.

Odin - One Eye - mening med galskaben?
Det skal måske vise sig at hvis man ved noget om Odin, nordiske guder, korsfarere og kristendom.. ja så er der måske en mening med Valhalla Rising.. men for faen hvor er det efter min mening lavet dårligt i den film. Det er måske en god ide at lavet en film over en menneskelig version af guden Odin.. men please lav den film så den er til at holde ud at se på :-)

Hvornår skal kunst, musik, film og lignende have stats støtte?
Det er utroligt at man kan bruge penge til at lave sådan nogle film... jeg håber dælme ikke der er brugt skattekroner eller støtte til Valhalla Rising.

Hvis folk vil have sådan nogle film, så er det fint med mig, jeg vil bare ikke betale for det gennem skatten.

Folk må selv betale de dyre kroner det eventuelt vil koste at se film som er så specielle. Ganske ligesom man også må betale dyrt for andre specielle hobbies.. der skal heller ikke være statsstøtte til deathmetal bands, golfbaner, osv osv

Jeg går ikke ind for at alle skal kunne lide det samme, folk må bare selv betale for det de kan lide :-)

Den ringeste film jeg nogensinde har set
Kort og godt er det den dårligste film jeg nogenside har set.. hvis det ikke var fordi hele Korsør biograf var lejet til alle os deltagere på Old School Bokse lejr 2010 så havde jeg aldrig set den færdig!! det er utroligt så ringe den film er.. damn fatter det stadig ikke.. 1 af 10 stjerner på imdb.com fra mig

Et af de mange gode forum indlæg på IMDB er denne, den rammer plet synes jeg:
"Congratulation! to all of you who enjoyed this movie! Must be wonderful to be so easily pleased.

Have the actors stare with an empty look, add some weird music and from time to time change the colors of the faces of the people to bright-red. Top it off with a useless dialogue and you've got a work of art!! yea right.."


Nå ja, så faldt jeg også lige over en perfekt markedsføring af filmen... du behøver ikke læse anmeldelserne, se et par af de her youtube videoer:

Valhalla Rising - hvorfor er specielt ligmed kunst?SocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: