Monday, September 17, 2007

Full HD or not?

Efter vi fik vores nye 42" fjernsyn (som er 1024x768 HD opløsning) overvejede jeg om vi måske havde købt et fjernsyn med for lav opløsning?

Derfor var det med glæde jeg fik en mail fra min kollega Mick, med en rigtig god artikel der forklarer en hel del omkring full HD (1080p). Det er en rigtig god artikel, med en udregner, og et par gode pointer. Her en appetizer fra artiklen:

Glem de gamle råd om at "din hånd skal kunne dække visuelt for skærmen i udstrakt arm" - vi giver dig noget mere præcist at gå frem efter.

Med udregneren på websitet er jeg nået frem til: at for at vi skal forsvare et 1080p FullHD fjernsyn så skal vi sidde enten 1.7 meter fra en 42" 1080p skærm eller 3 meter fra en 76" 1080p skærm!!

Det lader faktisk til at passe helt fint med de 3 meter som retfærdigør et 40" fjernsyn. Vi har så fået et 42" men vi sidder faktisk også lidt over 3 meter fra skærmen :-)

Senere vil jeg poste vores oplevelser med det nye fjernsyn, indtil videre er vi positive, og jeg er specielt spændt på hvordan det går med panoreringer, hvilket skulle have noget at gøre med bitrate.. more to come!

Full HD or not?SocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: