Sunday, February 22, 2009

Genoptræning af knæskade - med stående spinning cykling

Problemer med knæet
Efter jeg har fået problemer med venstre knæ ved løb så er jeg begyndt at spinning mere i stedet.

Til spinning har jeg så forsøgt at presse mig selv bedst muligt.. det gjorde jeg ved kun at tage mere belastning på.. aldrig mindre! Det resulterede i at jeg fik problemer med siddende meget belastning, knæet begyndte simpelthen at gøre ondt!

Stående spinning belaster ikke knæet
Hvordan finder jeg så en hård træning som kan genoptræne knæet og samtidig give høj puls? Jo índtil videre kører jeg kun spinning stående i pedalerne! Og jeg tager ikke belastning af.. tager kun jævnt mere på!! Det bliver hårdere og hårdere igennem en times spinning, og jeg har ingen problemer med knæet! Indtil videre det bedste jeg har fundet frem til!

Grunden til jeg ikke har problemer med knæet stående er simpel nok: vinklen på knæet når der trædes tungt er meget bedre end siddende!! Den lille vinkel af knæet på omkring 90 grader ved siddende tung belastning kan give pres fremaf.. simpelthen for hårdt for knæet!

Fremaf herfra!
Løb venter jeg stadig nogle måneder med! Selvom knæ vinklen ved løb også er stor som ved stående cykling belastning så er vægten /stødet/belastningen på knæet så meget større når man løber.. det holder knæet slet ikke til endnu!!

Mere følger, nu skal jeg i første omgang til lægen på fredag, så må vi høre hvad der kan gøres

Pulskurver
I torsdags næsten 1 time kun stående spinning, ingen pauser, ikke så tung belastning, men dog kun mere belastning:
pulskurve-spinning-kun_stående-genoptræning_af_knæ-fitnessdk-20090219

I dag søndag, cirka 45 minutter stående cykling, selvfølgelig ingen pauser og lidt hårdere belastning end torsdag:
pulskurve-spinning-kun_stående-kun_mere_belastning-genoptræning_af_knæ-fitnessdk-20090222


Genoptræning af knæskade - med stående spinning cyklingSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: