Sunday, May 17, 2009

Mor arbejder weekender igen

Og det betyder jo at Merle og jeg har genoplivet vores gamle weekender :-)


Eftersom Merle nu er blevet en stor pige der er næsten 1 år ældre, kan og vil en masse selv, så er det grundlæggende det samme: kvalitets hygge tid sammen med Merle!

Sidste sommer - 2008
Tilbage sidste sommer og efterår, da Merle var næsten 1 år, var det så vidt jeg husker kravle op og ned af trapperne til udestuen og haven, spise hindbær eller brombær af buskene i have, se teletubbies, rutsje, se på pegebogen.dk, gå ture for at mumzen til at sove, lave leverpostej hapser madder.. Det var 2 lure af 1-1½ time hver, en ved 9 tiden og en igen ved 13 tiden. Og så løb jeg en del med muzen i løbevognen.

De eneste par uheld den gang var noget med at jeg løftede hende lige op i en af udestuens tværbjælker, hun rullede næsten ned fra køkkenbordet, og så rullede hun ud af udestue trappen og ned på fliserne... Nå ja, det var også dengang jeg talte hvor mange lorte bleer jeg havde skiftet.. det stoppede jeg med ved 25 styk, så var det ligesom blevet rutine :-)

Merle 21 måneder - sommeren 2009
Her 1 år efter er der i hvert fald et par ting som jeg lagde mærke til:
  • Merle kan og vil være med til alle mulige ting.. man kan lave nogle flere ting rundt om i haven for eksempel.
  • Merle sover kun 1 gang, cirka 2 timer fra 12 til 14.
  • Man kan faktisk have sin computer tændt og lave lidt arbejde eller andet spas, for hun kan sagtens underholde sig selv med legetøj, mad, drikke, hoppe, gyngehest
  • Hun kan blive fanget af lidt mere spændende børnefilm, som fx Walt Disneys Tarzan fra 1999, det er jo lidt mere spændende end Teletubbies igen og igen!
I det hele taget er legen meget mere sjov og fælles, vi er jo i sandkassen og spise "kage" og drikke "kaffe", vi fodrer fuglene, vi gynger, Merle hjælper i haven fx bærer platisk spande og grene, hun vil tage mælkebøtter op, hun finder snegle, smådyr og grene, finde brænde sammen, vi sparker og kaster bold osv osv

Og i det hele taget går Merle jo nu på opdagelse.. man kan ikke bare lægge hende et sted og så kravler hun langsomt væk derfra. Både i haven, hvor hun i løbet af få sekunder kan komme fra baghaven ud til kældertrappen og videre ud mod vejen! Der skal man være hurtig, for jeg har endnu ikke fået sat hegn op!

Men også indenfor går det stærkt, fx. ville hun have mad, jeg sagde fint nok.. sæt dig bare op til bords. Så kunne jeg se hun satte sig op, men jeg var lidt langsom, så hun ville have en bog. Den lå midt på bordet så hun mavede sig hen til bogen, jeg tænkte "ok jeg siger ikke noget", og så 2 sekunder efter var hun på vej tilbage for at sætte sig ned, men rammer ved siden af stolen og vupti laver et spøjst fald baglæns ned hvor hun lige tager lidt af med benet, men ellers slår baghovet i det bløde fyrretræsgulv! puha.. så gik det alligevel som mor sagde, der skulle være buler når far har Merle alene for første gang i maaaange måneder :-)

En super dejlig weekend, her et par stemnings billeder fra vores hygge weekend:



P5170537

P5170564

P5170563

P5160521

P5160524

P5160520

P5170532

P5160516

P5170549

P5170543

Mor arbejder weekender igenSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: