Saturday, June 14, 2008

Den første dag i mit nye liv!

Merle sover :-)Det måtte jo ske, og det var så i dag. Jeg skulle passe Merle en hel dag mens min bedre halvdel var på arbejde.. nærmere bestemt fra morgen til eftermiddag! Det er i dag jeg skal bevise at man kan så meget når man er sammen med sin datter (ala barsel), og man slet ikke er en Bjarne ;-)

Selvom jeg har fulgt med de første knap 10 måneder af vores princesses liv så er der indtil videre visse ting jeg har kunne undvære og som Katja glædeligt har stået for! Men den går altså ikke i dag! Så jeg ser frem til lorte ble skift, leg i mere end ½ time, måske ingen avis og næsten ingen computer, tøjskift, flere bleskift, gåture for at få princessen til at sove, alarm tændt, morgenmad og frokost, snacks osv... ja faktisk har jeg for en sikkerhedsskyld fået en liste over hvordan Merles dag typisk ser ud, her når hun er knap et år gammel: (alle tider er cirka tider naturligvis)

  • 5.45-6.00: hun står op
  • 6.00-6.40: leg
  • 6.40-7.00: morgenmad - havregrød med smør, sødmæk og fløde. evt. kanel. og alt økologisk såvidt muligt! tag evt. lidt fra din egen portion og lav
  • 7.00-7.20: hun skal vaskes, skiftes og får tøj på: body, strømpebukser, trøje, evt. sokker. Børst tænder, inklusive dig selv hehe
  • 7.20-7.45: leg
  • 7.45-8.00: kommer ud og sove, enten i barnevogn eller klapvogn, afhængig af vejret. Hun skal have fleecejakke på, og en lille hue hvis det blæser. Går en lille tur til hun sover, husk at sætte alarmen i inden.
  • 8.00-9.30: hun sover i haven cirka 1½ time, kryds fingre at naboen ikke larmer med skraldespande låget eller råber til sine børn :-)
  • 9.30-12.30: hun leger, får en snack (en øko kiks eller 2), vand eller saftevand.
  • cirka 11: hun skal have frokost: bondebrød, evt let kernet rugbrød. fx. med leverpostej
  • 12.30-12.45: hun skal sove, samme måde som kl. 7.45
  • 12.45-13.45: hun sover lidt over en time i haven
  • 13.45-> mor kommer hjem :-) leg, igen snack - fx. ostemadm kiks, yoghurt, frugt
  • Husk at skifte hende efter behov, og i hvert fald altid efter hun har sovet
  • Husk massere af vædske.. til hende, men også dig selv :-))
starting the fixIndtil videre er jeg nået til hendes første lur, og jeg får lige styret mine abstineser og passet lidt hjemmearbejde fra den anden laptop! Indtil videre ser det ud til at gå fint og det er dejligt at lege og tilbringe kvalitets tid sammen med min datter - jeg er meget mere på, fokuseret på hvad vi laver end ellers kan jeg mærke :-))

UPDATE: Det gik fint resten af dagen, vi fik dejlig frokost og legede rigtig meget :-) Jeg fik også løbet en tur med princessen som middagslur. Det var dog utrolig så hårdt det var, jeg var blevet brugt! I øvrigt har jeg tilføjet tandbørstning, det manglede på listen ovenfor.

Nå ja, mor synes heller ikke helt godt om Merles første bule.. jeg gav hende nok lov til lidt mere end hendes mor normalt gør hehe

UPDATE: Dagen efter var også god, jeg nåede en masse :-))

Merle fik en bule på fars første vagt heh

Frokost med far

Den første dag i mit nye liv!SocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: