Sunday, December 06, 2009

Julestjerneløbet 2009 - hygligt og hård skov bakke løb

Puha... jeg havde helt glemt hvor hårdt Julestjerneløbet er... det er en masse mindre bakker på grusstier... svært at komme under 4 min per kilometer.


Det var ellers mit mål at holde de 15 km/time, men desværre holdt det ikke helt, jeg endte på 4 min 4 sek, i alt 1 time 4 min 43 sekunder for de 15,8 km. Det rakte til en 13. plads hvilket er det samme som sidste år... der var åbentbart rigtig mange "rigtige" løbere med i år, 3-4 stykker som løb omkring 56 min.. heh... doh .. meget imponerende!

Resultaterne ligger online allerede her til aften på deres website http://www.julestjernelobet.dk/

SNIK atletik klub har lidt om løbet med et link til nogle billeder fra Julestjerne dagen på deres website.

Mænd 16 km

Nr.NavnKlubTid
1Josh WhiteheadSparta56:07
2Pår-Johan LifRødovre AC56:18
3Jonas Brandsbjerg 56:33
4Thomas Ottesen 56:56
5Nils Kolstrup 59:10
6Anders Asboe ChristensenSparta59:38
7Mads Unger MikkelsenBlovstrødløverne1:00:23
8Henrik Fogh 1:01:17
9Arne JakobsenMT Højgaard1:01:59
10Lorne LatheyFrederiksberg Rådhus, Familieafdelingen1:02:13
11Tommy UlseLanggarverne1:04:19
12Rune KnudsenNORDTRIM1:04:32
13xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx1:04:43
14John LarsenLanggarverne1:04:59
15Jann Bruhn 1:05:02
16Morten Skaaningxxxxxxxxxxx1:06:13
17Jørgen NielsenFIF1:06:46
18Søren StryhnNivå Trim1:07:22
19Jan n.j. PedersenSNIK1:07:32
20Johan SmedsrudALK1:07:34

Som sidste år er der en dejlig afslappet stemning til arrangementet, harmonika for enden af B ruten og julemusik ved en af de andre, tror det var F.. :-)

De korrekte bogstaver i korrekt rækkefølge
Sidste år fik jeg ved en fejl løbet ABCDEF, hvilket jo giver nogle sekunders fordel. I år løb jeg så efter det skema jeg havde fået: DFCABE .. det fungerede fint... bortset fra at den hårde B arm lå næstsidst.. puha B har et par lede stigninger på vejen tilbage .. se oversigten over omgangstider nedenfor :-(

Kun pulsen at presse med
I år havde jeg så ingen at følges med, og ingen indikering af kilometer tider, så alt pres var op til mig selv. Nå ja, på 1 af stjerne armene var der lige en som løb nogenlunde som mig, så kunne forsøge at følge ham. Men ellers kan man lade sig presse ved at "skulle overhale"..

Bedre start end sidste år 2008
Det er dog et lidt spøjst løb på den måde at man altså løber alene, ikke i gruppe.. men så havde jeg i det mindste mit pulsur denne gang.

Jeg fik lagt lidt hårdere ud end sidste år.. prøvede selvfølgelig ikke følge med de forreste, men pulsen kom op på et nogenlunde leje.. lidt under 170. Set i bakspejlet var det måske en anelse for lavt, for jeg kunne godt holde 180 de sidste 2 kilometer. Men det er jo det med løb: jeg løber ikke nok og kender ikke mig selv godt nok til at jeg tør løbe på 180 ..

Når jeg kigger på mine mellemtider og på pulskurven, så ser det ud til at jeg har løbet jævnt hårdt hele vejen, men alligevel var jeg ikke så træt i år, og der var også lidt for meget at give af til sidst synes jeg.. jeg må prøve at lægge hårdere ud en anden gang!

Omgangstider og kilometer tider






Pulskurven for 2009

pulskurve-løb-julestjerneløbet-2009-sunday-20091206.jpg
anyway, et dejligt løb, glæder mig til at prøve igen i 2010!

Julestjerneløbet 2009 - hygligt og hård skov bakke løbSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: