Wednesday, October 20, 2010

Gen-modificerede afgrøder kan midlertidigt stoppes

I dag kom havenyt uge 42, og som sædvanlig var det utrolig flot og godt.. og så var der endda noget meget interessant omkring genmodificeret mad:



FRA REDAKTIONEN
Der mangler 3000 danske underskrifter mod GMO dyrkning

Der er indsamlet over 1 mio. underskrifter for et krav om et midlertidigt forbud mod GMO dyrkning i EU.

Men der er ikke nok danske til at opfylde kravet om regional spredning i indsamlingen. Der mangler godt 3000.

Hjælp med at samle de sidste, hvis du ikke vil have GMO fødevarer – det haster.

Skriv under – og send linket til gode venner.

Jeg har ikke sat mig ordentlig ind i det, men jeg synes lige jeg ville spamme mine facebook og blog kontakter :-) Så kan i selv tage stilling om i vil skrive under på på støtten for et midlertidigt at forbyde GMO fødevarer:


3300 danskere søges - historisk sejr inden for rækkevidde

Over én million europæere har skrevet under på et krav om et midlertidigt forbud mod gmo-afgrøder. For første gang nogen sinde er det derfor muligt at bruge EU-traktatens såkaldte borgerinitiativ og presse ny lovgivning igennem EU-apparatet.

Nu mangler der kun én ting: 3300 danske underskrifter. Så er kravet om spredning over EU-landene også opnået, og den GMO-begejstrede EU Kommission er tvunget til at tage befolkningens store GMO skepsis alvorligt. Hjælp os! Skriv under og få dine venner til at gøre det samme. Det haster.

Gen-modificerede afgrøder kan midlertidigt stoppesSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: