Tuesday, February 15, 2011

iRobot Scooba gulvvaskerobot støvsuger ikke længere - men nu løst!

Vi var dårligt kommet igang med at bruge vores Scooba robot gulvvasker igen efter den havde været uden oplader et par uger... så var der problemer med støvsuge delen.


Det er jo sådan at Scoobaen støvsuger inden den vasker gulvet.. altså fjerner krummer, kattehår og andre småting. Det samles i en lille trådnet beholder som man tømmer efter hver gulvvask.

MEN de sidste par gange var der ikke længere noget snavs i søvsugnings beholderen. Men gulvet var vasket og pænt.. Tilgengæld var vandet mere grumset og gulvvaske børsten var meget mere beskidt. Det tydede på at suge funktionen var stoppet med at virke.

Jeg kiggede på iRobot website og witt.dk website for at finde vejledninger til rengøring af støvsuge systemet, men der findes ikke andre vejledninger end dem om normal rengøring efter hver brug. Og den rengøring har vi altid fulgt efter hvert brug.

IMG_7061

Løsningen var at støvsuge Scooba'en
Jeg kiggede om man kunne skille robotten eller beholdern ad for selv at rense systemet, men nej der er ingen skruer eller lignende.
Det som løste problemet var simpelthen at suge med støvsuger gennem de kanaler som iRobotten bruger til støvsugning. Jeg holdte igen med fingrene for at få maksimalt sug, og det gav pote.. jeg kunne høre der blev suget noget ud.

Jeg ved ikke hvad der blev suget ud, men jeg mistænker at det har været noget lettere vådt støv og snavs som har sat sig fast. Efter det er væk kører iScooba'en igen perfekt, sugeevnen er tilbage, og den vasker og støvsuger vores gulve et par gange om ugen :-) det er godt nok skønt at komme hjem til!

Her er den oprindelige fejlbeskrivelse som jeg nåede at sende til iRobot.com... jeg nåede aldrig at kontakte witt.dk, eftersom jeg selv fik løst problemet med en almindelig støvsuger :-)

Hi,

Our family is very happy with the iScooba cleaning for some months now. We clean it after every use, as described on the video and website:

Lately however, the iScooba has stopped picking up dust and the dust stainless steel filter is always empty. It used to get full of dust and we cleaned it everytime as described on website:

It seems the dust channels are full of wet or chunks of dusts... so there is no room for airflow. How can we clean this area?

I hope you can help.

Our iScooba is bought at danish retail online store www.wupti.com a few months ago.

Kind regards


...
Hi
You would need to contact www.irobot.com/international
Regards
Client Services
Repaircare
repaircare.net

...



IMG_7062

iRobot Scooba gulvvaskerobot støvsuger ikke længere - men nu løst!SocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: