Thursday, February 17, 2011

Bosch kombi ovn - kan metalristen bruges ved mikro+varmluft? JA

Da vi manglede en mikrobølge ovn, og bedst passede i køkkenet som indbygning, så slog jeg 2 fluer med et smæk og købte os en ny indbygnings kombinations ovn.. altså en som har alle normale ovn funktioner som varmluft og grill, men også kan bruges som mikrobølge ovn.

Naturligvis skal man ikke bruge metalristen når det kun er mikrobølger, der skal bruges den medfølgende glasplade. Men hvad hvis man laver en ret med kombination af samtidig varme og mikrobølger.. det kunne man jo tro også kun måtte stå på glaspladen??

Jeg skrev til Bosch Siemens hvidevarer (BSH) da jeg ikke kunne finde svaret i manualen:
Kan vi bruge metalristen til mikro kombi programmet i vores Bosch ovn Type HT5HB88P? Jeg har kigget i brugsanvisningen, fx. side 16, 24 og 28, uden at finde svar.

Det vil være praktisk hvis det ikke kun er glaspladen som kan bruges.
fx. hvis man undervejs i en stegning beslutter at skifte fra kun varmluft, til at køre kombi.

Svaret fra BSH service var helt præcist... rart:
1) Risten kan godt bruges ved kombi med mikrobølger, selvom risten er af metal.

2) Risten kan ikke bruge ved kun mikrobølger. Der skal glaspladen bruges.
Så er det bare om at få afprøvet nogle retter eller stege som er velegnet til mikro + ovn. Så vidt jeg kan se i eksemplerne så er der en del tilberedningstid at spare :-)

Bosch kombi ovn - kan metalristen bruges ved mikro+varmluft? JASocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: