Monday, April 21, 2008

Calzaghe vinder igen på forunderlig vis

Da Calzaghe slog Mikkel Kessler startede det rigtig godt for Kessler, men Calzaghe vandt omend man kunne blive i tvivl om hvordan det egentlig skete.. det skete bare... det var lidt samme sag da Calzaghe i weekenden besejrede Hopkins i Las Vegas:

I store træk var det samme billede jeg oplevede for Calzaghe mod Hopkins. Det så godt ud for Hopkins i første omgang og frem til 4-5. omgang. Hopkins så ud til at slå meget hårdere og præcist end Calzaghe som også røg i gulvet i første omgang.

Men som kampen skred frem virkede Hopkins træt og frustreret. Han lavede mere og mere et enkelt slag mens han stormede frem, ofte med hovedet forrest, og endte med at holde Calzaghes højre arm. Det var ikke kønt, men nok et udtryk for Calzaghes spøjse stil var begyndt at irritere Hopkins.

Så var der mere kampvilje og fremafrettet boksning fra Calzaghes side, omend jeg aldrig bliver overbevist om at manden kan slå hårdt. Det er de der mange små tjattede slag, som irriterer modstanderen og stopper dem fra at bokse kampen på deres måde. Det er en god egenskab som Calzaghe har, det lader til det er det som gør han kan slå den ene gode bokser efter den anden! Derfor synes jeg Calzaghe vinder på forunderlig vis.. han vinder mest fordi de andre ikke kan når han gør det han er bedst til ...

For at slå Calzaghe tror jeg man skal have kræfter og energi til at være fremafrettet og aggressiv i 12 runder! Sjovt nok tror jeg ikke man skal være en super teknisk bokser, men kan skal have energi til at genere og stoppe Calzaghes arbejdsrytme.. gerne på samme måde som Calzaghe bruger mange slag til at gøre det mod de bedste boksere i verden!

Hopkins kørte efter min mening træt, og havde han ikke været 43 år, så havde han kunne vinde, for han virkede som den bedre "bokser".. det duer bare ikke mod arbejdsbien Calzaghe som bliver ved og ved med at irritere.

Alt i alt en kneben sejr til Calzaghe fordi Hopkins ikke magtede at straffe Calzaghe nok. Jeg havde kampen meeget lige, og det skal nævnes at det jo også var en split decision fra dommerne:

  • 113-114
  • 115-112
  • 116-111
Jeg havde det 114-113 til Calzaghe, det var meget svært at score omgangene synes jeg:
  1. 8-10
  2. 10-9
  3. 9-10
  4. 9^-10
  5. 10-9
  6. 10-9
  7. 10-9^
  8. 9-10
  9. 10-9
  10. 9^-10
  11. 10-9
  12. 10-9

Calzaghe vinder igen på forunderlig visSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: