Thursday, April 17, 2008

Jeg vil ha mine økologiske kartofler fra Svanholm Gods

Kartofler fra Svanholm GodsFor at starte med det positive, så er vi utrolig glade for de økologiske kartofler fra Svanholm Gods som man har, i hvert fald indtil for 2 uger siden, kunne købe i de fleste Netto butikker.

Kartoflerne fra Svanholm Gods er faste, de er økologiske, de er praktisk pakket med 1,5 kg så der lige er til een aften til hele familien, og de er ikke dyre.

Vi bruger kartoflerne til mos til Merle og til almindelig mad til os selv. Vi er faktisk så glade for de kartofler at jeg gerne kører en længere tur for at få dem i en anden Netto hvis de ikke har dem i Netto'en i Glostrup Storcenter. Og det har de faktisk næsten aldrig. Og når jeg så finder kartoflerne så køber jeg gerne 4 poser så vi har til en uges tid.

stor var vores skuffelse for et par uger siden. Vi havde lavet dejlige laks i fad som vi elsker, og min far var på besøg, og vi skulle have kartofler. Men føj for en omgang svampede og blege kartofler.. var det virkelig fra Svanholm som vi er vant til??? Jeg droppede simpelthen at spise kartoflerne og tog lidt ekstra grønsager i stedet!

Bagefter kiggede jeg på posen.. jo det var "Svanholm Gods" økologiske kartofler.. men så vendste jeg posen og så kom forklaringen: "Nye spisekartofler, Egyptiske, sort: Marabel, dyrket i Italien"... hva dælen var nu det for noget??? Svanholm Gods

Jeg har desværre ikke nogle af de gode gamle poser fra Svanholm Gods, men jeg håber forklaringen til de forfærdelige kartofler er fundet! Det undrer mig at man må sælge varen mærket med Svanholm Gods når det slet ikke er derfra!

Anyway, jeg håber ikke det er pengegrisk bagtanke der har strejfet leverandøren.. altså "vi har ikke flere økologiske kartofler, efterspørgslen er stedet og vi kan ikke følge med".. "hmm.... hvad har vi?" ... "vi kan få en sending Egyptiske økologiske kartofler fra Italien".. "ok, afsted med dem"... ja det er bare mine spekulationer jeg aner intet om det er sådan det er foregået, men hold op for en grim oplevelse .. øv

Næste gang hiver jeg ikke bare 4 poser ned fra hylden i Netto igen, jeg kigger lige hvilken sort og hvor de er dyrket.. man kan åbentbart ikke regne det er fra Svanholm Gods selvom emballagen angiver det :-/
Kartofler fra Svanholm Gods

Jeg vil ha mine økologiske kartofler fra Svanholm GodsSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: