Friday, September 05, 2008

Københavns børne zoo et mega hit hos Merle

Mor og far tog sig en miniferie, så på denne smukke solrige sensommer dag var vi allesammen iZoologisk have :-) 

Og nu vi var i gang så købte vi årskort [http://www.zoo.dk/00,-d-,BesogZoo/KoebAarskort.aspx]. Også selvom vi inderst inde synes alle dyr i fangenskab lider på et eller andet plan! Det gør ondt at se isbjørne, brune bjørne, ulve, tigre, løver, aber, og geparder være i bure!! De ved nok ikke hvad de går glip af, med mindre det ligger dybt i deres instinker!! puha, det vil jeg ikke tænke på...

DSCF0607

Grunden til vi tog i Københavns Zoologiske have var jo Merle.. så hun kan opleve dyrene! Men Merle kunne nok nøjes med børnezoo'en... med legeplads, geder, heste, køer og kaniner... det er grund nok til at tage afsted igen og igen :-) Så børne zoo støtter vi gerne, men jeg ved ikke rigtig med alle de andre dyr.. jeg ved godt det lyder lidt dobbeltmoralsk.. for man tillader jo også fangenskab af grise, køer og andre landbrugsdyr.. det er heller ikke rart! Så er der endnu nogle grunde til at være vegetar! Anyway, vi glemmer i hvert fald ikke at forny vores WSPA støtte!!!

Men ud over at det er synd for dyrene så er Zoologisk have fantastisk godt "arrangeret" for familie udflugten. Der er pladser til medbragt madpakke overalt, der er oplevelsesstier, anlæggene er flotte og somme tider støder man ind i guides der forklarer nærmere om dyrene over en medbragt højtaler vogn! Jo der bliver virkelig kræset for gæsterne!!

Kæleko hos www.zoo.dk


Nå ja, jeg forstår ikke at der ikke er mere afskærmning ved isbjørne grotten! Der er dybt vand med isbjørne på den anden side af et lille bitte hegn.. det var jeg slet ikke tryg ved! Jeg holdte meget godt fast i Merle!! Tænk hvis et barn faldt ned i vandet, som ikke kunne svømme.. jeg ville nok tøve med at hoppe efter! Hvad gør isbjørnene hvis der falder et menneske ind til dem?

Københavns børne zoo et mega hit hos MerleSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: