Sunday, September 28, 2008

Skiferie med barn, familie børn og babyer

Med de kedelige vintre vi efterhånder har i Danmark, så vil vi prioritere en skiferie højt! For at Merle, og måske min søsters børn hvis vi skal afsted sammen, kan opleve at boltre sig i sne, se naturen klædt i vidt, stilheden og kulden når den har sænket sig over skov og natur! 



Snedækket have, Danmark vinter marts 2008

Hver gang der har budt sig et tykt lag sne i Danmark, har vi siddet i udestuen med kaffe, spil eller aviser og computere. Nydt udsigten, det hvide snedække og havens forunderlige trylle og eventyr landskab! Nu med glæder vi os til at komme ud og tumle, lege, køre på kælk og måske langren! Man kan jo bare ikke være sikker på dejlig sne i Danmark mere, ikke engang bare hvert 2. eller 3. år ... øv!

Anyway, vi skal sikre noget sne, så vi skal kigge på en skiferie af en art. Her er et par gode hjemmesider der var nævnt i Politiken Vi Rejser lørdag den 27. september 2008, her nogle citater fra artiklen som jeg ikke har kunne finde online desværre, den efter journalistens mening bedste website først:
  • Danski [www.danski.dk] kan det hele: lover billigste, ungdom, dansk hygge i Frankrig og Østrig, Familieferier, tema uger med gastronomi, singler, heliski, korterier, skitest, wellness og chalet. 
  • Skistar [www.skistar.com] har topchecket hjemmeside.. lavet af nogle svenskere. De har Svenske Sälen, Åre, Vemdalen og de Norske steder Hemsedal og Trysil.  På hjemmesiden kan der søges efter krav som sauna, trådløst internet, opvaskemaskine. Online kan man bestille liftkort, leje ski, skiskole, og rejse til Danmark. Et minus er at det er svært at overskue hvilke steder de tilbyder via bus, fly eller tog fra Danmark.
  • Højmark Rejser [www.hojmark.dk] har haft fokus i Østrig, har købt Trine Winthers rejsebureau [www.wintherrejser.dk] som havde fokus i Italien. Og fusion med svenske Lion Alpin. Hjemmesiden synes at henvende sig til ældre publikum, er statisk uden helt nok information. Dog overkommelig og informativ.
Jeg skal få set på det hele :-)

I de første par år tror jeg ikke vi skal på langren, eller skal vi? Er det måske bedst mens børnene er helt små, for når de er større gider de i hvert fald ikke tror jeg. Det gad jeg ikke selv i sin tid. Der er jo lige det med at langren er hårdt og jeg kunne sikkert godt tænke mig det som en slags træning. Måske skulle jeg bare tage en langrenstur selv en dag hehe.. 

Det ender måske med at blive via Danski, så skal vi nok skrive en update om hvordan det var :-)


Troldetræ dækket af sne

Skiferie med barn, familie børn og babyerSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: