Saturday, September 06, 2008

Læs om facebook på TÆNK

Nu gik det hverken værre eller bedre, end at K har overtaget vores familie facebook profil.. det er meget godt for det var kun K som brugte den :-)


For mig at er Facebook for mange oplysninger som alle ens venner fik adgang til! Det værste ved Facebook er dog at jeg pludselig er afhængig af at dem jeg stoler på og giver adgang til personlige data, nu også passer godt på deres computere, it sikkerhed og lignende! For hvis de ikke "opfører sig fornuftigt" så kan ondsindede personer sende oplysninger, billeder, samtaler osv, videre ud til gud og hver mand! Den risiko er folk, computere, software osv slet ikke klar til at håndtere, det er alt for nemt at narre/udnytte sikkerhedshuller og designfejl i software og hos mennesker! 

I øvrigt er jeg ikke 100% sikker på hvad folkene bag facebook kan/må/vil med alle de oplysninger, billeder og lignende... så jeg holder mig til irc, blogs, flickr, youtube... hvor jeg så i øvrigt også stoler en del på dem jeg giver adgang til private billeder og film.. dog føler jeg mig mere tryg der :-) 

Her er så en anbefaling til alle der bruger alle overvejer at bruge Facebook, læs TÆNK artiklen  [http://www.taenk.dk/?cid=8169]

TÆNK dig om på Facebook
05/09/2008
Er du på Facebook eller har du planer om at komme det? Ved du, hvad du siger ja til, når du opretter din profil? Vi har læst alt det med småt – og giver dig her de vigtigste pointer og råd.
...
1) Facebook giver dig evigt liv 
...
2) Facebook kan når som helst ændre sine vilkår for anvendelse 
...
3) Facebook sælger dine oplysninger 
...
4) Du udleverer dine venner 
...
5) Du overdrager dit indhold til Facebook 

Læs om facebook på TÆNKSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: