Sunday, September 28, 2008

Søren Ryge Petersens hemmeligheder kommer ikke altid avisens læsere til gode

Som bekendt holder jeg meget af Politiken, også sektionen Lørdagsliv hvor der blandt andet altid er gode forbruger artikler, tests og brevkasser. Chris Mac Donald har sin fitness postkasse og Søren Ryge Petersen har noget om have naturligvis.


I udgaven fra i går lørdag den 27. september 2008 blev der spurgt til renholdning af et sten belagt område: "Hvorledes holder man sin belægning som Jørgen Larsen?". Jeg blev noget overrasket over at læse Søren Ryges svar: "Det ved jeg selvfølgelig ikke, for jeg har mine egne metoder, hvoraf nogle holdes tæt ind til kroppen. Derfor har jeg ladet Jørgen Larsen selv svare på spørgsmålet." Det svar kommer jeg tilbage til! 

Søren Ryges svar overrasker mig da jeg forventer en brevkasse ejer vil øse af sin viden, give sine egne tips og tricks fra sig, dele ud til dem som køber avisen og læser spørgsmål og svar! Men åbentbart ikke Søren Ryge Petersen, han holder altså nogle metoder tæt ind til kroppen!! Gad vide hvor tit han gør det, uden han informerer om det... "du kan gøre som ham og ham siger, jeg har en metode jeg holder for mig selv.. men tak for spørgsmålet!" Suk!  

Godt at videnskaben, arbejdspladser og andre med viden ikke holder på deres viden, men deler viden, så den kan både bevares, men også forfines og danne grundlag for yderligere viden! Tænk vi skulle have vente på at videnskaben lod deres viden gå videre til deres børn.. det ville unægteligt få udviklingen til at gå noget langsommere!

Måske Lørdagsliv skulle se sig om efter en anden brevkasse ejer for have delen, så vi læsere er sikre på at få de bedste råd fra ejeren. Hvad nytter det at have en ekspert som Søren Ryge når han ikke vil dele ud af sine guldkorn?! 

Det er den slags jeg på en arbejdsplads kalder misforstået uundværligheds følelse.. altså jeg holder på min viden så er jeg uundværlig! For mig skal man passe på med sådanne folk, de kan være skadelige for sammenhold og for forretningen på længere sigt! Den som kan dele viden og gøre sig selv undværlig er den som virkelig er uundværlig!

Jørgen Larsen [1] ville heldigvis gerne dele ud af sin viden, og fortalte at han bruger pletvis sprøjtning med VegaNO som er udtræk af hvidløg, og ellers fejer brostens belægningen ofte, helst ugentligt! VegaNo bruges ifølge Jørgen Larsen af flere kommuner til bekæmpelse af bjørneklo.

[1] Have og landskabsarkitekt, M.A.A, Malling

Søren Ryge Petersens hemmeligheder kommer ikke altid avisens læsere til godeSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: