Sunday, February 17, 2008

Restitution ved spinning

pulskurve-spinning-fitnessdk-lasse.traf-soendag-20080217Da jeg løb min normale tur rundt om Damhussøen i fredags, havde jeg en mega offday! Jeg havde ondt i højre læg allerede efter få meter, og jeg løb i alt cirka 10%(!) langsommere end normalt!

Jeg vil gerne give boksetræningen mandag og onsdag skylden for den ømme læg.. det var Thomas Damgaards timer, og der var sjipning, og hans sædvanlige sakse, resten af timen med puder, dansende rundt... jooo det var hårdt for læggene :-)

Løbeturen fredag var egentlig for at lave lidt træning nu hvor lørdagstræning ikke kunne blive til noget. Lørdag formiddag gik med at grave fliser op og slæbe dem på lossepladsen. Det var rigtig hyggeligt, og da også lidt hårdt på grund af frosten natten til lørdag eheh :-) her i dag søndag har jeg da også lidt ondt i venstre underarm, den arm som blev brugt til at trække flisen lidt væk efter højre arm havde bukket den op med et koben :-)

I dag havde jeg så stadig ondt i læggen, og en lang tur i Dyrehaven hjalp ikke! Det var en hyggelig tur, denne gang havde vi kamera med! Vi kom ned gennem en del af Dyrehaven som jeg ikke kendte, det var en slags troldeskov. Super flotte gamle træer overalt i skovbunden, mange væltede og kringlede træer! Det ser ud til at få lov at passe sig selv, det ser flot ud!
DSCF4212.JPG
Så for at læggen skal blive frisk igen, så ville jeg ty til restitution med en cykel tur. Nu gad jeg så ikke blive bruge længere tid på det, så jeg tog til en Spinning time i Fitnessdk.dk i Valby! På skemaet en god time, øvet spinning med Lasse Träff en af de rigtig gamle drenge i spinning/bodybike sammenhæng. Og ganske rigtigt, det var en super god time: Lasse Traff er god til at motivere, musikken er god klassisk spinning musik (elektronisk house, mild trance og den dur der), der er en rød tråd i træningen gennem timen og træningspasne varieres fint. Desværre var det kun 50 minutter, men det var nok fordi en del bare kørte videre på næste time som Lasse Traf også havde. Det havde jeg dog ikke tid til desværre, men læggen fik sin restitution, den føles meget bedre, løs og frisk igen :-))
Selve spinning time forløb således, sammenlig med puls kurven:

  1. 10 min opvarming
  2. 25 min interval, lær at disponere. 5 gange 1 minut med een belastning: 10s siddende, 50s stående. Det gentages 5 gange, hvor 10 bliver til 15, 20, 25 og 30 siddende og resten af minuttet stående.
  3. Lidt lang pause.
  4. 3 min interval: 1 min dobble hastighed, 1 min jævnt hårdt, 1 minut stående meget hård. Det gentages uden pause, derfor stiger gennemsnit pulsen :-)
Anyway, klar til endnu en ny uge.. og nu har Katja vist også fået lagt Merle, i sin egen seng :-) slut med at skrive heh

Restitution ved spinningSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: