Sunday, August 24, 2008

Dræbersneglene kom til Glostrup sommeren 2008

Siden vi flyttede til Glostrup har vi været sparet for dræbersnegle [http://www.skovognatur.dk/Natur/invasivearter/Dyrearter/Iberisk/] i vores have.. indtil i år! I somrene 2006 og 2007 var der ingen dræbersnegle, men i år er der mange!

Dræbersnegl

Det har måske været de milde vintre som har gjort at dræbersneglene nu også er kommet hertil, eller også er det tilfældigt.

De lange tørkeperioder i foråret og tidlig sommer 2008 skulle ellers have taget livet af mange dræbersnegle i de områder hvor man har haft fornøjelsen af dem i mange år! Men her hos os i Glostrup synes det at være omvendt! Underligt!! Kan det være fordi ens nabo ikke gør nok for at bekæmpe dem? For det er kun i den side mod en bestemt nabo at vi ser dem!

Anyway, når det er fugtig regnvåd morgen, og jeg har lidt tid, så tager jeg lige en runde, der ryger gerne mellem 2-10.. og sådanne ture har jeg måske haft 10-20 af i år... så jeg vil gætte på omkring 100 dræbersnegle har ladet livet.

Faktisk havde der ikke været nogle dræbersnegle i længere tid, jeg troede lige jeg havde fået lidt has på dræbersneglene.. men ak, en masse regn og en masse nedfalden blomme frugt har fået en del dræbersnegle frem i hvert fald!! Og de må så lade livet.. klip!

Her er et par videoer med snegle der må lade livet for kameraet:


Dræbersneglene kom til Glostrup sommeren 2008SocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: