Friday, August 15, 2008

Mors første aftenvagt - goddag igen alenefar

Dagen før dagen så måtte mor afsted på sin første aftenvagt! Det var en bytter for at hun kunne have fri i morgen når vi skal fejre Merle's 1 års fødselsdag! Det er utroligt som tiden er fløjet, tænk at det er 1 år siden Merle blev født!

Nå men her efter knap 1 år fik jeg lige en smag på hvordan det må være at være alenefar.. som sagt var mor på sin første aftenvagt, 15-23! Jeg har ikke fået en spiseseddel som første gang jeg havde dagvagt... så det bliver lidt på improvisation ;-)

Det starter allerede lidt over 3, jeg skulle hente Merle halv 4 fordi vuggestuen lukker klokken fire! For nogle år siden ville jeg have sagt det er umuligt så tidligt :-))

Nu havde mor og far allerede handlet ind, så det kunne alenefar springe over i dag.. luksus! I stedet hyggede vi os i haven, med sand, rutsjebane, ukrudt, gynge, katte, dræbersnegle, sten, vandhullet, vasketøj, kiks, vand, rønnebær, og ellers leg indenfor :-) tiden går og pludselig er den halv seks!

Aftensmaden blev rigtig alenefar stil, da jeg har svært ved at se hvordan jeg skal kunne lave den hel store middag med Merle farende rundt! Jeg er imponeret over de mødre og fædre som klarer de daglige ting samtidig med unger! Jeg skrællede nogle kartofler og nogle gulerødder, som skulle koge. Og så stod den ellers på rugbrød.. godt nok hjemmebagt rugbrød.. med små frikadeller og kartofler og gulerødder som jeg havde kogt.

I øvrigt overraskede Merle mig: hun ville hellere spise rugbrødet med smør i stedet for kartoffel stykkerne ovenpå brødet.. det var ligesom i omvendt rækkefølge.. men hun elsker åbentbart denne omgang rugbrød hvor jeg har givet den lidt mere hvedemel end rugmel, og ingen græskar kerner :-)

Mors første aftenvagt

Nå men jeg efterlod madsvineriet og håbede at kattene kunne holde sig fra bordet og resterne! Merle havde som sædvanlig lavet en ordentlig aflevering her under middagen, så jeg nåede alligevel 13 på det første år hehe .. det var i øvrigt noget af en grisser, så der var ingen tvivl om at princessen skulle i bad!!

Op med badekaret og i med noget dejligt varmt vand.. det var hun godt nok vild med.. nu har jeg en ide om hvad mor og Merle har lavet hver aften i snart et år.. det er superhyggeligt.. plaske plaske og leg [http://flickr.com/photos/raaberg/tags/bad]! Der var ikke så meget skum, men jeg vidste ikke lige hvor meget sæbe der skal bruges...lidt mere næste gang!

Og så var det ellers tørring og forsøg på at få Merle til at falde lidt til ro.. en tør ble og langærmet body, og så op i puttedynen. Vi har mørklægningsgardiner og jeg sad ikke længe i gyngestolen før Merle lukkede øjnene og suttede på den måde som hun nu gør når hun sover! Over i sengen med hende, tænde for alarmen og forsigtigt ud!

Så ventede oprydningen, bord, gulv og opvask. Ja nu var der jo næsten ingen opvask..rugbrød giver jo mange gryder og pander :-))

Nu sidder jeg så og skriver, og håber at naboens børn kunne dæmpe sig lidt!! Dåseskjul med sindsyg høj tælling, og sværdkampe med alle vennerne her klokken halv 9 er ikke populært for alenefar.. jeg skal slappe af nu .. mor er først hjemme lidt i midnat og der venter en dejlig men hård dag i morgen :-) Man kan vel ikke bede børnene om at larme lidt mindre eller gå hen i en anden have?? Damn de larmer de %@!!Grr%&!! møj^H^H^H-unger .. det er stressende ikke at vide om Merle vågner hvert øjeblik det skal være!!! Men sådan er det vel bare at bo i et parcelhus kvarter.. i stedet for at krølle sammen af stress, vil jeg få set det sidste af UFC 87 (med GSP vs. Fitch!!!!) og krydser fingre for at Merle putter sig og ikke vågner!!

Mors første aftenvagt - goddag igen alenefarSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: