Tuesday, December 09, 2008

Pant på vand flasker per 1.dec 2008 - godt for miljøet

Nå ja, vi havde hørt rygter om pant på flasker med almindeligt vand, og nu er det altså en realitet [http://www.dansk-retursystem.dk/content/dk/pantsystemet/danske_pantmarker]:
1. december 2008
Nu er der pant på alt kildevand
Fra den 1. december skal der være
pant på alt kildevand, iste og drikkeklar limonade, der sælges, markedsføres
eller overdrages på det danske marked.

Vi hilser tiltaget velkommet i miljøets navn, og lever med det lidt mere besvær det er at afleverer flasker til pant maskiner.  

Det er godt signal at sende her i disse ekstreme brug og smid væk tider. Mange ting er så billige at man kan købe og smide væk uden at bekymre sig! En overgang havde jeg så billige skjorter, som faktisk var ganske fine pæne, at jeg ikke gad stryge dem og efter et par vask så de ikke så pæne nye ud mere, kunne jeg bare smide dem ud! Ikke godt for miljøet vel!!

Faktisk tror jeg ændringen vil sætte en dæmper på vores indkøb af vand, og øge vores brug af postevand. Det er også en langt mere miljøvenlig måde at få vand på, sparer transport af vandet, fabrikation af flasker osv osv! 

Indtil vi har droslet ned og vænnet os til postevand på flasker, så vil det nok virker irriterende at vi skal til at fragte pant for kildevand! Jeg håber bestemt ikke det vil betyde vi får drukket for lidt vand .. ja det er der nok ingen fare for sker for mig selv! Jeg føler mig faktisk lidt ramt af Brad Pitts rolle i "Burn after reading".. ham sportsjoggen med drikkedunken hehe ;-)

I øvrigt er vi for miljø sortering, fx. smider vi aldrig glas i skraldespanden, altid skyller og så i glas containeren. Det næste er at vi vil sorterer småt metal fra flåede tomater og andre dåser... det skal ikke til forbrænding!




vi skal blive bedre til at fylde vand op i gamle dunke og sætte i køleskabet...

Pant på vand flasker per 1.dec 2008 - godt for miljøetSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: