Thursday, January 01, 2009

Hårdt farvel til 2008 - godt i gang med 2009

31. december 2008
Så fik jeg sagt pænt "trænings-farvel" til 2008.. med en hård omgang motionsboksning i mit gamle favorit boksercise center Fitnessdk på Nygaardsvej Østerbro:

De lidt over 2 timer var del op i 2 dele, hvilket er meget typisk Poul Duvills motionsboksetimer:

1. del, fra cirka klokken 10 til 11
På 1. sal en masse arbejde på cardio maskiner:
3 intervaller på 3 forskelle maskiner, for mit vedkommende var det:

  • løbebånd
  • crosstrainer
  • motionscykel
Derefter 3-personers hold på romaskiner, 3 gange 400 meter hver.. for mit vedkommende lagde jeg alt for hårdt ud på omkring 1m30s/500m men mine lægge syrede til og jeg lå nok i gennemsnit 1m42s.. det er meeeeget lang tid siden jeg har roet sidst :-)

2. del i boksesalen, cirka klokken 11-12:15
Totalt smadrede kommer vi så i boksesalen hvor der er stationstræning, hvilket er typisk for motionsboksetræning. Jeg har min makker Jens, man kører i 3 minutter på hver station, 2 gange rundt og man er 4 på hver station:
  • mave: kast med medicin bold
  • hård slagserie på sandsæk
  • pletpuder, den ene holder første omgang, den anden næste gang
  • rygøvelse, charlotte bircow 1,5kg tennisbold skal om på ryggen og frem, op og ned med overkroppen
  • sparring i bokseringen, ingen beskyttelse, så kun slag på krop, altså mave, skulder og bryst
  • danse på tåspidser mens en rød bodybar løftes hurtigt fra bryst til strakt arm
  • hurtig slagsserie på sandsæk
... og det altså 2 gange rundt ... en god motions bokse time!

Jeg var så træt bagefter at jeg skulle have taget samme forholdsregler som efter et langs cykelløb eller løb: INGEN BIL KØRSEL I ET PAR TIMER EFTER!! Jeg var simpelthen ved at lukke øjnene på Jyllingevej... puha... ned med vinduerne og op med musikken.. og så hjem og have en times morfar på sofaen inden nytårsaften :-) Det var et pænt farvel til 2008-træningen:

pulskurve-motionsboksning-nygaardsvej-fitnessdk-20081231



1. januar 2009
Her 1. januar havde jeg det egentlig fint, vi havde drukket meget dejlig hvidvin og god champagne i går, men jeg var oppe allerede ved halv 11 tiden i morges.

Så jeg kunne holde traditionen og tage til nytårsspinning i fitnessdk i Valby! Der er jo også de bedste saunaer så det er perfekt til 1. januar!

Jeg troede faktisk der ville være kamp om cyklerne, men der var over 25 ledige i Spinneriet... det er ikke ligesom i gamle dage i SATS i Parken hvor der altid var venteliste 1. januar.. men det var også meget sjældent der var noget som helst hold der kørte 1. januar dengang. Nu er der virkelig mange centre som har de her nytårsevents ... dejligt men også mindre eksklusivt og dermed lidt mindre speciel stemning i forhold til den gang..

Jeg kørte fint, havde god vædskebalance og kom op over puls 185 i de sidste 2 intervaller!! Det var en god spinningtime han fik bikset sammen ham instruktøren (fik ikke lige fat i hans navn)
pulskurve-spinning-bodybike-fitnessdk-valby-20090101

asdf

Hårdt farvel til 2008 - godt i gang med 2009SocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: