Saturday, January 24, 2009

Tankerne til spinning går allerede op af bjerget

I går blev det mere eller mindre 100% sikkert at jeg skal til Frankrig og køre op af nogle grumme og smukke bjerge! Det er ikke 10 minutter op, det er måske timevis opaf vi her taler op, men motionsløb i de franske alper:

Distance: 174 km

Højdemeter: 5000

Deltagerantal: Ca. 8000

Anbefalet gear: 34 - 28

Du kan læse mange beretninget om løbet, se flotte billeder, højdeprofiler m. m. på den bedste danske hjemmeside om La Marmotte, http://www.tornoee.dk/ eller løbet hjemmeside, klik her.

Den eneste gang jeg har kørt op af et bjerg var Grand Ballon i Alsace i 2005, på asfalt, på min egen gamle cannondale mountainbike cykel. Det var sjovt, ikke så hårdt, for jeg tog den med ro. Jeg anede jo ikke hvad der ventede.. her er pulskurven:
20050815-grand_ballon

I går var jeg så til spinning, og mine tanker er allerede indstillet på hvordan jeg kan komme i form til at køre op af i måske timevis, uden pauser, og uden at træne en masse kilometer!

Den træningsform jeg indtil videre er nået frem til er: 1) jeg fortsætter med motionsboksning 1 gang om ugen, 2) spinning 1-2 gange. 3) Senere på foråret skal vi så ud på landevejen og have i hvert fald et par ture over 120 km.. husk på løbet er 174 km i alt!! Og så skal alle spinning timer herfra og frem, helst ikke have for mange pauser, kun af 10-15 sekunders varighed, men helst ingen overhovedet. For at vænne kroppen til der ikke er pauser når man kører op af et bjerg!! Ja, så pulsen skal være høj, dog gerne med både let og hårdt, men mest hårdt, tråd!

Her timen i går, som endte med gennemsnits puls på 169 og maks puls (maxpuls) på 187 til sidst:


pulskurve-spinning-fitnessdk-glostrup-fredag-20090123

Tankerne til spinning går allerede op af bjergetSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: