Sunday, February 26, 2012

Havde helt glemt hvor fed træning motionsboksning er

Efter for et par uger siden at have bidt i det rigtig sure æble og stoppet fuldstændig med at løbetræne, så er jeg begyndt at spinne i Fitness World Birkerød og Farum Park. Og når jeg nu har muligheden, så har jeg heldigvis fået overtalt mine kære kone til at jeg også må snuppe et par boksetimer, ligesom i gamle dage :-)

Og hvor er jeg dog glad for at jeg tog afsted til motionsboksning her søndag morgen hvor Merles ridetime var aflyst pga stort stævne i BRF. For ikke bare blev det en skøn oplevelse at bruge arme, skuldre, mave, ben og bokseteknik igen efter omkring 2 års pause... men jeg løb minsandten ind i en af de rigtig gamle boksekammerater fra FitnessDK timerne med Poul Duvill på blandet andet Nygårdsvej Østerbro: Chris :) power-maskinen-chris som jeg husker med den sygeste kondi, hastighed på ben og arme, militær sej, super god bokse instruktør med massere af teknik! Fedt at verden er så lille!!

Så Chris og jeg fik lidt powersludret om familie, børn og lidt om træning. Ligesom jeg selv har Chris fået andre prioriteter  og lyster end træning.. han har en pige på 12 måneder og er nu ved at komme igang med lidt træning efter længere tids pause..og spøjst nok har han ligesom jeg valgt Fitness World til boksning.. det var hans 2. time og min 1. time :-)    Fra da af vidste jeg det ville blive en super god time hvor vi skulle lave noget..  med massere af pres fra en kanon makker, det betyder jo alt!

IMG_7300

Det gik ganske som jeg håbede, Chris kan bare det der.. kanon tempo, vilje, og så er han pissegod til boxe teknikken. Hvor jeg selv havde problemer med benarbejdet og ikke rigtig kunne få fat i cirklerne rundt når han jabbede efter mig, så drejer Chris stadig bare som det mest naturlige :-)  Super fedt at træne på denne måde, jeg håber jeg kan finde ham på facebook så det kan blive til lidt flere træningstimer sammen!!

Motionsboksning ømhed i kroppen - nå ja det er sådan det føles!
Efter flers års pause fra box så kunne jeg kun køre på grundformen,, for min hastighed, mavestyrke og teknik den halter da godt nok en del!

Nu sidder jeg så her med sitrende trætte underarme, mine fingre ryster lidt mens jeg skriver, og jeg er træt i arme og skuldre på den rigtig gode måde! Fedt at være igang igen, selvom det ikke skal blive en tilbagevendende træningsform. Men der skal da nok komme et par søndage eller torsdage hvor det passer ind i hverdagen.. og faktisk kan jeg komme afsted allerede på søndag hvor Merle skal sove hos faster Sara og onkel Mads.

Fitness World motionboksning
I øvrigt var selve boksetimen rigtig god, altså rammerne med musik, instruktør, handsker, sandsække, sippetove, måtter osv. Der mangler bestemt ikke noget, dog var holdet en anelse overfyldt vil jeg mene.. tror ikke alle havde en ærlig billet, men det gik fint :-)

Der var opvarming, sipning vs. maveøvelser, 4 personers station med let box, stepbænk, maveøvelse og reaktionsøvelse. Derefter 2 og 2 boksning, 1-2, 1-2 hook, osv, meget simpel teknik hvilket passede mig ganske fint :-)

Desværre er det efter min mening  forkert at instruktøren lader det være op til folk selv at skifte når de er trætte. Det duer bare ikke for vi presser jo os selv i den tid vi får besked på, til der bliver råbt skift. På den her måde blev det helt tilfældigt om vi fik byttet rundt, og hvor længe vi kørte.... Ærgerligt, men det må jeg lige nævne for instruktøren igen..tror ikke hun fangede det undervejs i træningen for hun ændrede det ikke heh.

Og så savner jeg sgu saunaen efter træning.. det er dælme ærgerligt det er sparet væk :-) Men jeg er ved at vænne mig til den kolde bruser og den er trods alt det vigtigste!!

Fed fed træning, efterfuldt af skøn søndag i Dyrehaven med familien!!  så er man fuldt opladet og klar til ugen der kommer!!!

Havde helt glemt hvor fed træning motionsboksning erSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: