Saturday, February 18, 2012

Indmeldelse i Fitness World eller FitnessDK?

Jeg har måtte indse at jeg ikke kan få min forstuvede ankel i orden, samtidig med at jeg løbetræner.. desværre!

Det eneste jeg pt bør løbe for at få anklen tilbage i nogenlunde normal tilstand, er løb som ikke overbelaster anklen. Det vil sige kun nogenlunde langsomme og flade ture på max 10 km:

  1. Det duer ikke løbe kuperet da jeg ikke kan presse og få afsæt opaf.
  2. Det duer ikke at løbe for langt da aktivitetstiden bliver et problem for anklen.
  3. Det duer ikke at løbe stærkt da det kræver afsæt og det belaster anklen for meget.
Da jeg ikke vil nøjes med kun at cykle til og fra arbejde, så er jeg nået frem til at jeg må tilbage i spinning / bodybike salen.. men efter mange års medlemsskab i først SATS og siden FitnessDK så meldte jeg mig jo ud for et par år siden da jeg begyndte at løbe istedet. Siden er Fitness World blevet store og har mange centre, så nu skal jeg vælge hvor jeg vil melde mig ind :)

FitnessDK - lidt dyrere - er sauna og dampbad det værd?
Så nu jeg har været forbi det lokale Fitnessdk Birkerød. Jeg fandt frem til følgende:

  • Flotte lyse lokaler, i gadeplan, vinduer og naturligt lys.
  • Spinning timen kl. 20 var desværre ikke med min bodybike musik smag. Rock'n'roll, pop og rock populær musik er ikke noget for mig. Jeg kan godt køre til det, men det giver mig ikke noget ekstra som fx. en Lasse Traf gjorde det i gamle dage.
  • Spinning cyklerne var de gamle klassiske, måske slidte, men fejler ikke noget.
  • Saunaen har timer-funktion, det vil sige den ikke er varm med mindre andre har brugt den. Og det var desværre tilfældet denne aften, så selvom man trykker inden selve spinning timen, så er saunaen kold og man skal vente rigtig længe før den er varm. Det duer altså slet ikke.
  • Dampbadet var ikke rigtig varmt og dampet, og lugtede i øvrigt ikke godt. Der kom jeg hurtigt ud igen,, ærgerligt.
  • Badeforhold er ok, dog kan man ikke indstille varmt eller koldt vand, og der er ingen kold bruser hvilket fx. er rart inden sauna eller dampbad. Der var en spand koldt vand til tipning ud over sig, men det er ikke så rart som iskoldt længere brusebad.
  • Gode omklædningsforhold, med kreditkort nøgler i skabene så man ikke selv skal have hængelås med.
  • Priserne, for kun holdtræning er pt. kr.295/måned, det koster 299 at melde sig ind, og det koster 149 at holde pause i 3 måneder. 

Selve spinning timen blev kørt som meget klassisk bodybike, med et par lange intervaller, og en afsluttende spurt:
spinning-20120215-fitnessdk-birkeroed






Fitness World - lidt billigere - gode nok cykler og motionsbokse hold?
I dag lørdag var jeg så ovre i det Farum Park, det lokale Fitness World center, til en bikefit spinning time som de kalder det, kl. 9.15:
spinning-20120218-fitnessworld-farumpark

Samlet indtryk fra Fitness World, FW, i Farum Park:

  • Centeret ligger i kælderen, intet naturligt lys, men det er ok når man kun går til hold, fx. motionsboksning og bikefit.
  • Lokalerne fremstår fine, der er også reception og borde man kan få en kop kaffe ved.
  • Spinning timen var med musik der passer nogenlunde til min smag for Spinning.. dog ikke elite valg som fx. DJ spinning timer, men godkendt :) Ikke mindst fordi instruktøren Asbjørn Olesen skabte en god stemning med humør og fint niveau og pres. 
  • Bodybike cyklerne var ikke de klassiske, men de fungerede perfekt, intet at udsætte på dem. Og man kan altså komme ud for dårlige cykler, så det betyder noget at cyklerne er egnede til spinning.
  • Omklædningsforholdene var rigtig gode, med massere af plads og skabe, dog skal man selv have hængelås med.  
  • Der er ingen sauna eller dampbad, men man kan faktisk smutte en tur over i Farum svømmehal som ligger lige ved siden af hvis man absolut skal have sauna efter sin spinning :)
  • Badeforholdne var gode, bruserne var varme, og jeg mener temperaturen kunne indstilles. I hvert fald var der mulighed for en iskold bruser.. skønt efter spinning, også selvom man må undvære at gå lige over i en sauna.Klart jeg synes der skulle være en sauna...sauna giver fantastisk retitution og afslapning, fx. med lige pebermynte olier. Historisk har jeg ofte kunne undgå en mindre sygdom, ved at tage lidt spinning efterfulgt af god sauna :-)
  • Priserne, det koster kr.199/måned for holdtræning, kr.299 for indmeldelse og kr.75 at sætte medlemskab i bero i op til 2 år.



Valget er faldet Fitness World
Ja.. selvom der ikke er sauna i FW, så blev det dem. Deres badeforhold kompenserer for det, ved fx at have mulighed for en kold bruser.

Fitness Worlds spinning cykler, samt deres holdplan for ugen virker også en anelse bedre (for mig), selvom det er meget ens i de 2 centre: begge har holdtræning indenfor spinning, yoga, motionsboksning, og enten kettlebell/puls&styke eller Pump træning.

Så prisen og muligheden for at sætte medlemskab i bero ubegrænset fik også betydning. Nu må vi håbe jeg bliver glad for at jeg valgte Fitness World!

Indmeldelse i Fitness World eller FitnessDK?SocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: