Monday, April 13, 2009

Merle er tilbage i løbevognen

I dag skulle jeg have været til "Helvede i Nord" [http://www.nordtrim.dk/halvmarathon.htm], kvart eller halv-marathon, som jeg havde set rigtig meget frem til. Men forberedelserne til det løb blev som bekendt ødelagt af en lille skybasse snebyge den 2. januar :/

HELVEDE I NORD 13. april 2009  
RUTEN: Et crosslignende EXTREM / ULTRA løb gennem sandbakker, skovhøje, slugter, brand-bælter, klitter og strand. En rute så hård og krævende at selv mountain bikers må give op Det kuperede terræn og det til tider løse underlag gør løbet til en virkelig fysisk udfordring, men samtidig til en æstetisk nydelse for øjet. Løbet går gennem Tisvilde Hegns smukkeste og mest seværdige områder, bl.a. Frederikshøj, Harehøj, Bangshøj, Troldeskoven, Råbjerg, Frøbakke m.m. Det anbefales IKKE at medtage klapvogn el.lign. Du løber på eget ansvar Løberute i JPG format FORPLEJNING: Der er 3 væskedepoter på ruten. Ved mål frugt fra SuperBest i Helsinge, energidrik m.m. Mulighed for at købe kaffe, øl/sodavand og pølser efter løbet i TGF's Klubhus, hvor målet er. KLASSER: Der er 2x5 klasser fordelt på de 2 distancer: 21,1 km og 10,8km. Op til 19år, 20-34år, 35-49år, 50-59år, 60år og derover. Vi anbefaler kun kort distance for de unge og ældre deltagere. Med hensyn til placering i klasser, så rykker man op i næste klasse det år man fylder, dvs. f.eks. en person der fylder 35, 15 Januar 08 eller en person der fylder 35 den 15 december 08 løber begge i klassen 35-49 år.
Jeg vil begynde at glæde mig til næste år allerede nu :-)

Countdown .. 22. april
Nå men, anyway, nu er jeg under 10 dage fra min menisk knæ operation, så jeg vågede mig afsted med løbevognen i dag. Merle havde ikke sovet så meget til middag, så det var en oplagt chance for at aflaste mor lidt, og jeg kunne komme ud og træne i det gode vejr! Der er vel intet at tabe op til operationen.. jeg mener skulle knæet stå helt af under løbeturen så mister jeg kun 10 dages cykel træning ..

View indefra løbevognen

Men det gik nu godt, jeg var kun øm i musklerne omkring knæene. Og sjovt nok stadig mest øm i det "raske" knæ!

Kolde fødder
Hvis det ikke lige var fordi jeg ved jeg somme tider stadig har meget ondt i venstre knæ, fx. under lange cykel- eller løbe ture, eller fx. af at rokke med Anna-Sofie på det ene ben her i lørdags til Beths 65 års fødselsdag(!), ja så kan jeg få helt kolde fødder med den operation! Tænk hvis det tager lang tid før jeg kan komme i gang med at løbe og cykle igen??

Cykelanhængeren trækker skævt
Forresten har jeg opdaget at et af mine brokkerier med vores løbevogn er nemt at løse: det med at vognen trækker skævt lader til simpelthen at kunne rettes ved at sørge for præcis lige meget luft i dækkene.. Er der stor forskel så trækker vognen naturligvis skævt.. det kan være det som var problemet dengang for 1 års tid siden :-)) doh

Løbevogn uden justerbar ryglæn duer ikke!
Det største, og eneste problem, med den her løbevogn, er altså at Merle falder meget til siden når hun sover... Det er altså skørt man ikke kan justere sæderyggen i vognen ligesom i en klapvogn!! Eller lave et nakkestøtte system. Det er helt klart noget jeg vil kigge efter hvis jeg nogensinde skal have en ny løbevogn:
IMG_1520

Merle er tilbage i løbevognenSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: