Wednesday, October 28, 2009

Smertetærskel - tandpine eller fødsel

Nu er der jo kun et par uger til Elias' termin, vi er ved at være meget spændte!

I mandags fik at vide at han har vendt sig, og ikke længere ligger på tværs, men har lagt sig med hovedet ned af, og er klar til at møde verden! Det ser altså ud til at blive normal fødsel, altså ikke planlagt kejsersnit. Det er vi rigtig glade for!

Veer
Jeg synes, jeg oftere end tidligere hører Katja snakke om at nu kom der lige en vee. Det er noget så uvirkeligt for mig .. hvordan føles en veer? hvad kan det sammenlignes med?


Tandpine
For et par år siden havde jeg en forfærdelig nat med tandpine. Der var en nerve som pressede op mod en plumbe, og det var en vedvarende smerte som gik helt i kraniet! Dengang hjalp kun det gode gamle råd med noget iskoldt på kinden! Da jeg søgte rundt på nettet var der også et par piger som sagde at tandpine var værre end fødsler.. men det må jo virkelig være individuelt og forskelligt fra fødsel til fødsel og tandpine til tandpine!

Kunstige veer til mænd
Nu viste Katja mig så den her video af en Britisk læge som med elektroder får tilført kunstige veer! Det er genialt, og utrolig morsomt. Han vrider og drejer sig, prøver diverse aflastende fødestillinger og masser af lattergas.. mega sjovt at se :-)





Jeg kunne virkelig godt tænke mig at prøve det, var det ikke sagen for et par 3d scannings klinikker? altså for lidt ekstra betaling så kan manden opleve veer mens konen bliver 3d scannet? eller hvad med som en del af en polterabend hehee... det vil være kanon og der kan sikkert tjenes penge på det!


Smertetærskel - tandpine eller fødselSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: