Saturday, March 20, 2010

Hvilke aktiviteter kan man lave med sin 4 måneder gamle søn?

Ja det måtte jo komme: den 19. marts 2010 efter 4 måneder og 1 dag, skulle jeg være alene med Elias. Da Merle var lille var jeg tit alene med hende når mor arbejdede weekender, men der var hun noget ældre, omkring 10 måneder, hun kunne sidde op, og vi kunne lave brød, lege og kravle.


Elias er jo lidt mere utilfreds end jeg husker Merle var, altså på den måde at han kan blive sur og skrige sig selv op i et leje hvor der ikke er nogen vej tilbage. Jeg tror faktisk ikke jeg passede Merle alene mens hun var under 10 måneder.

DSCF1453

Hvad kan man lave med sin næsten 4 måneder gamle søn?
Jeg plejer altid at kunne finde aktiviteter eller gøremål som vi alle kan hygge os med. Men med Elias på 4 måneder var jeg lidt tom for ideer.

Jeg lagde mig på ryggen på madressen i udestuen og lod ham nærmest kravle/falde op over min mave. Elias kunne kigge ud i haven, og han fik stimuleret sine kravle og sætte-af reflekser, jeg tror han nød det. I hvert fald smilte og hyggede sig meget, og jeg kunne tage et par billeder. Det samme kan man gøre hvis han er mellem ens ben, så kan man støtte ham med knæ og lår så han ikke falder, og han får lov til selv at holde balance og stå/sætte af.

Vi brugte også lang tid på at Elias fornylig har fundet sine tæer, han hiver og pludrede.. det var hyggeligt!

DSCF1473

Så har vi vores dreje-rundt-mave-plade. Elias kan ligge på den, men kan ikke dreje rundt selv. Han nyder det også, men man er ikke så tæt med ham, så han gider faktisk ikke så længe som hvis han bare ligger på ens mave.


DSCF1492
Nå men det var sådan set de aktiviteter jeg kunne finde på.. ikke meget når man har 2-3 timer ...

Så blev han ked af det - græd sig i søvn på min mave
Vi havde været ud og køre en tur i bil, så Elias havde sovet omkring 45 minutter, og vi havde givet Elias lidt mos lige efter mor gik til frisøren, så jeg regnede han ville være frisk i flere timer. Jeg fortsatte med at give lidt mos, bare for en sikkerheds skyld.

DSCF1444

Men efter vi havde leget noget over 1 time, så fik begyndte han pludselig at græde. Jeg vandrede rundt i lang tid, op og ned af trapper, ned i kælder. Det eneste som lige kunne afbryde hans gråd var at kaste Elias let op i luften.. men i modsætning til andre gange så holdt det ikke denne gang! øv...

Efter 10-15 minutters forsøg, endte det med jeg sad ned og vuggede ham, mens han græd.. han hulkede, og efter et par minutter kom der lidt hulk...hulk.. hik-agtigt, og så faldt han i søvn!!! wow... jeg har aldrig oplevet at Merle nogensinde er blevet så ulykkelig eller har grædt sig i søvn.. vildt!

Nu sad jeg musestille - Elias sover - INGEN LARM!
Men nu sov Elias...så jeg sad BUM stille.. puha... stilhed! efter gråd og skrig i næsten 20 minutter!! jeg havde det som K har nogle gange når Elias endelig sover.. DER MÅ FOLK BARE IKKE TABE EN KNAPPENÅL!!

Jeg tror han sov i omkring en halv time, jeg blundede selv lidt...puha jeg var træt! Da jeg rykkede mig lidt, så vågnende han.. og græd lige med det samme igen! men denne gang kunne jeg få ham til at falde til ro, og vi kunne lege lidt .. så det var nok fordi han var rigtig træt!!

Men jeg var godt nok glad for at K kom hjem lidt senere.. puha det er hårdt at passe en 4 måneders baby!!! jeg kommer altså mere på banen om ..lad os sige.. omkring et halv år :-)


P3190012

I øvrigt lavede Elias ikke noget lort i de 2½ time, så jeg slap for at sætte første hak i puslebordet... men det taler vi ikke for højt om vel .. hehehe
DSCF1483





Hvilke aktiviteter kan man lave med sin 4 måneder gamle søn?SocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: