Saturday, May 03, 2008

Brændt størknet sukker fast i bunden af gryden

Efter jeg her til eftermiddag havde bagt kanel snegle og et par festboller så havde jeg lade sukker remoncen stå på gasblusset efter jeg havde brugt gryden! Det resulterede i at sukker, kanel og smør var blevet stenhårdt i bunden af gryden, ikke til at hygge eller stikke i!! Hvad dælen gør man så?

Jeg søgte lidt på nettet, fandt ikke rigtig noget jeg kunne bruge. Der var en god generel oversigt med gode råd fra forbrugerprogrammet BugBusters, men ikke lige noget om hvordan man fjerner størknet sukker eller karamel!

Det viste sig at et par timer med flydende brun sæbe var sagen.. det klarede problemet, og jeg kunne vaske kasserollen som normalt.. wupti væk var sukker stenen!!




...

Brændt størknet sukker fast i bunden af grydenSocialTwist Tell-a-Friend

2 kommentarer:

Unknown said...

Jeg har selv været ude for det samme. Hæld kogende vand i i stedet for brun sæbe. Kogende vand er meget nemmere og det tager kun 5 minutter ;-)

J said...

tak for fiffet Simone, det husker jeg lige :-)