Monday, January 14, 2008

Pioneer DV 400 K firmware

Efter problemerne med afspilning af film via USB så har jeg overvejet om en firmware opgradering kunne hjælpe!? Så vidt jeg kan nå frem til er det selve USB implementeringen som den er gal med, da decode/afspilning af XVID fra en DVD-RW virker fint og ikke hakker!

Jeg forventede sådan set at der var officielle Pioneer firmware releases til afspilleren, da boxen jo afspiller/decoder divx/xvid, viser undertekster, har osd menuer og andre ting som nok kunne have gavn af en opgradering ind i mellem. Måske endda til afspilning af x264 en dag? Og så håbede jeg naturligvis at der var en opgradering af softwaren som styrer USB data overførslen, for det må som sagt være den som er problemet!

Men desværre nej, der ser ikke ud til at findes noget firmware til DV 400 Kdet offielle sites liste over Pioneer firmwares. Dog er der en hel del uofficielle firmwares. Firmwaresne på pioneerfaq.com ser ud til at være både en officiel version og en modded, som for eksempel gør afspilleren region fri. I det hele taget er det et godt site, der er en hel del dedikeret til DV 400.

Men anyway, jeg vil ikke rode mig ud i en firmware opgraderingen lige nu, for vi savner ikke noget andet end afspilning fra USB. Afspilningen fra DVD-RW virker fint, som vi så lever med indtil videre! Også selvom vores firmware virkr noget gammel: YGB7328I.

Det eneste jeg lige vil prøve er at formatere en usb nøgle i fat32 for at se om det kan betyde noget som helst.

Forresten faldt jeg over det med skifte mellem PAL eller NTSC i manualen side 53, også forklaret i et forum, men det har ingen betydning i denne sammenhæng:

Troligen var filmen i färgformatet NTSC (t.ex är alla filmer från USA och Japan i NTSC-format).
Pioneers DVD-spelare har en funktion som vid leverans alltid står på AUTO-läge.
Om din TV inte klarar NTSC måste du välja PAL-läget för denna funktion.

Så här ändrar du: Stäng av spelaren. Använd knapparna på frontpanelen och håll >> intryckt och tryck sedan på STANDBY/ ON-knappen för att ändra TV-system. TV-systemet ändras enligt följande schema: ¤ AUTO --> NTSC ¤ NTSC --> PAL ¤ PAL --> AUTO


Pioneer DV 400 K firmwareSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: