Saturday, January 12, 2008

Digital film afspilning i stuen

Vi er begyndt at blive trætte af at skulle tænde den bærbare for at se digitale film så der skal snart ske noget! Vi gider heller ikke have den bærbare som et ekstra møbel ovre ved fjerneren.

Så var det jeg kom i tanke om at vores DVD afspiller med opskalering måske kunne klare mosten, enten fra USB stikket eller fra brændte medier. CD medier var ikke godt for jeg kunne ikke få plads til underteksterne, det kunne jeg dog på et DVD medie. Med USB afspilning hakker det desværre utrolig meget, dog mere eller mindre afhængig hvad for en film man forsøger at afspille. Først troede jeg det var en dårlig usb stick, så jeg købte en usb stick i god kvalitet, dog samme resultat, æv! Men det er ikke decoding som giver problemer, for på en CD eller DVD skive hakker det ikke.

Så nu overvejer jeg igen en Tvix i stuen, men så vidt jeg kan regne ud kræver det at jeg får netværksforbindelse til min anden computer. Det skal jeg lige have fundet en løsning på, det duer i hvert fald ikke med trådløst netværk!

Om det bliver en Tvix eller en Popcorn hour (som vist er et stort hit i Sverige og udsolgt et par måneder frem), det ved jeg ikke endnu. Anyway, vi har ikke travlt for vi får stort set ingen film set efter Merle er kommet til verden :-)

UPDATE: et godt sted at kigge, læse, sammenligne de her standalone players er MPC Club. Og generelt lader det til at man skal være forberedt på at de nuværende players og firmwares ikke har det så godt med alle encodings. For eksempel hvis folk har brugt Level 5.1 i stedet for 4.1 som er nok til Bluray og HDDVD. Så vi venter lige lidt med at købe en PH (popcorn hour) eller tvix eller noget tredje. Det kommer nok til at passe meget godt med om 2 år, så skal vi have os en combiplayer(eller bare bluray) og et rigtigt full hd tv.

Digital film afspilning i stuenSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: