Sunday, June 15, 2008

Sikke en masse man kan nå

gulvvaskSikke en dag, en super dag... dag 2 af 100% med Merle! Og det er bare rigtig dejligt.. rigtig dejligt at være dedikeret med Merle. Man sætter sig i hendes sted og får leget og hygget rigtig meget.

Her i dag satte jeg mig for at prøve at lave noget husligt. Mens Katja havde barsel gik jeg jo og mente der måtte være tid til noget husligt, for eksempel rengøring, indkøb og madlavning. Det ville jeg afprøve.. så i dag er jeg forberedt på ikke at bruge hygge tid på computer, ikke læse avis, ikke spise morgenbrød, ikke løbe en tur (heller ikke med Merle) og i stedet tænke på at hjælpe familien og ikke mig selv :-))

Og det gik rigtig godt, 1. halvleg fra 8.00 til 9.30 fik jeg lavet en masse:

  • Afkalket kaffemaskinen
  • Kigget lidt på nettet, men slukkede hurtigt da det er en mega tidsrøver!
  • Gjort rent på toilettet, håndvask og gulv
  • Klippet mig selv
  • Taget et bad
  • Der var tid til overs så jeg fik læst 1. sektion af Politiken fra i går lørdag, altså lidt om strejken som er slut og om Irlands nej til Lissabon traktaten.
Det var jo en god start, og Merle og jeg legede og hyggede rigtig meget frem til frokost. Der spiste hun næsten et helt stykke bondebrød med lun leverpostej, 2 stykker kogt gulerød fra i går og en halv kartoffel. Det blev et værre svineri for til sidst ville hun selv tage hapserne :-)

Nå men jeg havde selvtillid fra 1. halveg, så 2. halvleg skulle jeg prøve at vaske gulv:
  • Jeg ryddede stuen for legetøj, satte spisebordstolene op på bordet
  • Vaskede gulv i køkken
  • Vaskede gulv i spisestue
  • Vaskede gulv i stuen
  • Vaskede gulv i gangen
  • Vaskede gulv på 1. sal repo og lille rum
  • Vaskede trappen, blev dog afbrudt at princessen der vågnede!
Det var jo fantastisk.. så det der barsel er måske ikke så dårligt alligevel, man skal jo ikke vaske gulv hver dag vel :-)))

Men jeg lader nok mumzen lave lidt mere vilde ting end hun er vant til, for det var 2. dag alene med far, og anden gang i sit liv hun fik en bule.. jeg tror dog stadig på at det er godt at man ikke overbeskytter! Det var også en meget lille bule, hun får altså nemt blå mærker.. ligesom sin mor :-)
Endnu en dag med far, endnu en bule
Nå ja, jeg havde jo også lige tid til at lege med kameraet, og fik taget 2 billeder, med find 6 fejl (flere end 6 hvis man tæller spejlbilledet af fejlen med)! Tak for denne gang, vi ses på næste "vagt" om 14 dage hehe :-)

Nu jeg er i gang med at pudse arbejdsglorien, så er jeg i gang med at lave aftensmad, og jeg ender nok med at tage opvasken for konen er meget træt efter sin første weekend vagt!
P6150011Find 5 fejl billede

Sikke en masse man kan nåSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: