Wednesday, June 04, 2008

Husk fodtøj når der grilles!

I disse sommer tider, med massere af grill aftener og forsigtig optænding, så vil jeg også lige komme med et tip:

  • Husk fodtøj, fx. sandaler, når der grilles!
Jeg havde lagt trækul i optændings tårnet, og lagde godt mærke til kullene var sunket da de var færdige. Og der røg lidt ud da jeg løftede holderen. Så jeg kiggede og passede meget på, på vejen over til grillen, men jeg overså desværre et kul der røg ud lige ved selve grillen.

Jeg står og laver maden ved grillen da jeg mærker jeg træder på et eller andet, det gør dog ikke ondt så "jeg træder videre", og så efter cirka 1 sekund så brænder det! Så lang tid tog det åbentbart at brænde gennem huden under foden... æv!

Nå det var heldigvis ikke så slemt, jeg havde trådt lidt skævt og det var ydersiden af fodsålen som blev brændt. Der var 3-4 vabler, og jeg holdte foden i vand i 1-2 timer, og så var varmen væk. Og jeg kunne da også tage til fitnessboksning event dagen efter, lørdag morgen. Men der er jo heller ikke meget løb, og det var først i dag jeg synes jeg var klar til en løbetur.

Vejret er jo så genialt for tiden, og Merle havde svært ved at sove, så jeg tog chancen med foden og tog afsted med løbevognen! Det blev en god hård tur:
pulskurve-løbevogn-med_merle_alene-onsdag-20080604

Jeg havde kun lidt ondt i foden undervejs, men her bagefter kan jeg godt mærke turen:
My foot after walking on a heat bead (danish:grill kul)

Der går nok lige et par dage inden jeg skal løbe igen.

Men en ting har jeg da fundet ud af: hvis man ikke træder videre på grillkul, altså løber hen over, så kan det da godt være man kan klare det uden vabler!

Husk fodtøj når der grilles!SocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: