Sunday, June 08, 2008

UFC 85 med en dansker fra Las Vegas

Det sidste årstid har jeg fulgt med i alle de Ultimate Fighting Championship udsendelser jeg har haft mulighed for, og jo mere man følger med, jo mere spændende bliver det. Ellers har jeg nok ikke set UFC siden jeg gik i gymnasiet eller deromkring.. vel nok 10-15 år siden!

Jeg ser også reality showet The Ultimate Fighter (TUF), der har jeg fulgt med i sæson 6 og nuværende sæson 7. Det er underholdende :-)

Det var en overraskelse for mig at se en dansker i UFC, men det er jo også kun fordi jeg ikke har fulgt med så lang tid. Det viser sig vi har en erfaren kæmper fra Danmark.. Martin Kampmann i den sidste kamp i UFC 85.. som han vandt på imponerende jui jitsu maner, med triangle choke.. det bliver spændende at følge ham fremover!

Tænk at Martin Kampmann skulle have kæmpet mod Rich Franklin, ham kan jeg da huske fra gamle dage.. meget imponerende.. fra mmafrenzy.com:

Kampmann (20-2, 3-0 UFC) emerged as a prospect in the depleted middleweight division following three-straight UFC victories over Crafton Wallace, Thales Leites, and Drew McFedries and was booked to face Rich Franklin in the main event of UFC 72. While training for the bout, Kampmann suffered a serious knee injury that required major knee surgery and was forced to withdraw from the number-one contender fight. More than a year after the injury, Kampmann will now look to pick up where he left off and rise to the top of the 185-pound division currently reigned by Anderson Silva.

Og fra hvad jeg har set det seneste års tid så er Anderson Silva (185 pund = 84 kg) da helt suveræn.. lidt ala George St. Pierre (som dog er 170 pund = 77 kg). uhyggelig stærke fighters! Skal blive rigtig spændende de næste par år :-) det er altid sjovt at tænke på ens egen vægt i sådanne sammenhænge.. efter en hård løbetur vejer jeg 71 kg = 156 pund..puha

Forresten fandt jeg en kanon video "best of kampmann" på Youtube, og man kan i øvrigt læse en masse om ham på UFC website:

UFC 85 med en dansker fra Las VegasSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: