Thursday, November 06, 2008

UFC 90 - Anderson Silva vs. Cote


http://90.ufc.com
Den 25. oktober skulle MMA UFC champion mester Silva i kamp igen.. det havde jeg virkelig set frem til!


Men inden braget mellem Silva og Cote skulle Thiago Alves kæmpe. Han bankede Matt Hughes tidligere på året, han virkede meget stærk dengang, dog noget overweight, men det accepterede Hughes vist den gang. 

Nå menThiago Alves vejer denne gang 171 pounds... han virker meget stærk, og han stræg om sig med hurtige skift mellem legkick, uppercut, highkick .. føj at stå foran ham! Det blev også for meget for Koscheck. Puha, glæder mig til at se Alves i en title fight snart!

Nå men ellers var der vist ikke noget på ufc 90 programmet som jeg rigtig glædede mig til. Der var mest den helt store kamp. Her lidt facts:

Anderson Silva: 6'2", 184~84 kilo, 33 år, 77,5" reach, record 22-4

Cote: 5'11", 183~83,5 kilo, 28 år 75" reach

Det var en UFC title fight..  men alligevel gav jeg ikke Cote mange procent for at vinde. Det ville være en sensation hvis Silva tabte. UFC er gode til at lave introer, countdowns osv.. man hypes til at tro på at her er en som kan give modstand... UFC er selvfølgelig interesseret i at folk synes det er spændende og vil betale for at se kampen. Og jeg hopper lidt med på vognen,.. jooo ... måske kan Cote overraske.. .. nahh.. 

Lidt om Cote inden kampen mod Silva:
  • Cote, Never been hurt standing, never knocked out
  • Cote, Knockout power in both hands
  • Cote, Sprawl and brawler
Nå men kampen er i gang og Silva er meget afventende i de første i hvert fald 2 omgange! Man sidder hele tiden med en fornemmelse af at Silva kan gøre hvad det passer ham, men at han ikke gider .. endnu! 

Silva virker så utrolig overlegen, og det går næsten over gevind da han rækker hånden ned for at hjælpe Cote op som ligger i guard på ryggen ... heh.. Cote afslår, men det er tydeligt at Silva ikke var ude på at snyde Cote, men vitterligt ville have hjulpet ham op.. hahaha!! 

Nå men kampen kommer aldrig rigtig i gang deværre.. der er enkelte glimt af Silva hurtighed og alsidighed, han skifter benstilling og sparker som det passer ham, og de hurtige spark ser ud til at overraske Cote, og kunne med lidt mere vilja fra Silva havde været mere skadelige på Cote. 

Men så sker det mest kedelige... Cote hopper frem og hans bagerste knæ laver et knæk og han falder til jorden,..  han kommer ikke op igen! Øv.. det kunne ligne et sort uheld, men mon ikke det er nogle spark enten i kampen eller tidligere i karrieren som har ødelagt eller slidt knæet. Jeg kan ikke huske om der var nogle knæspark i denne kamp.. men det kunne ligne en skade af netop sådanne spark på knæet! 

.. en skuffelse.. også selvom kampen ville være fuldført.. Cote var ingen trussel mod Silva. Der skal en med samme højde, hurtighed og rækkevidde til. Det må vi vente og se om der dukker op.. jeg glæder mig til næste Silva kamp i hvert fald :-)

UFC 90 - Anderson Silva vs. CoteSocialTwist Tell-a-Friend