Wednesday, November 11, 2009

Den gode andesteg lagde min mave ned

I går var det Mortens aften og K havde lavet en dejlig berberie and... 3800 og den skulle ikke være så fed. Det hele så lovende ud, efter en langtidsstegning fra 14 til næsten 18, så faldt ande brysterne faktisk af!


Skindet på anden havde tilpas fedt under den dejlig sprøde overflade... uhhmmmm .. mums! Da jeg skar og klippede resten af anden ude i køkkenet småspiste jeg sprød skin og dejligt kød!! det var bare lækkert!!

IMG_4474

Alt i alt fik jeg fik lidt øl, og en del appelsin sodavand, og spiste kød og kartofler til jeg revnede!!

Bøvser der lugter og smager af and!!
Næste morgen lagde jeg mærke til at jeg bøvsede lidt, og det smagte helt vildt af And! Hvad satan.. nå ud og børste tænder.. det var vel bare den dejlige and fra igår.

Lidt op af formiddagen, omkring 10 tiden, begyndte jeg at have temmelig ondt i maven. Jeg spiste kun salat, linser og pasta til frokost, 2 glas vand. Ganske som jeg plejer, men netop i dag kunne jeg slet ikke spise andet. Jeg havde ondt i maven, og jeg "bøvsede stadig and" :-/

Diarré
Efter frokost, omkring kl. 12, røg jeg ud på toilettet.. FLUMP!.. mylder tyndskid... DAMN... hvad sker der.. er det influenza A eller hvad? man bliver lidt nervøs når der sådan er udråbt lande epidemi

Toiletbesøgene forsatte resten af dagen, dog fra sen eftermiddag var der ikke mere at skide ud, så i stedet gik jeg bare og rocker pruttede nogle forfærdelige andeprutter!!! og det gør jeg stadig her til aften

Har jeg fået vegetarmave?
Ingen af vores gæster har haft ondt i maven, men K havde lidt maveonde i morges og i nat. Så teorien er indtil videre at min mave er blevet bombet i stykker af de mængder af andesteg, fed sovs og især massere af sprød og rimelig fedt andeskin, som jeg har kørt indenbords!

Jeg er mildt sagt overrasket over at en smule and Mortens aften sådan kan slå bunden ud af min mave! Er det fordi vi i det sidste 1-2 år har spist mindre og mindre kød og går og drømmer om at blive vegetarer igen? Eller er det kun fordi jeg overåd helt vidlt.. ville det være sket for mange år siden også??? .. tjaaa... jeg tror det er min mave som er blevet mere sart overfor kød og fedt, så jeg passer i hvert fald mere på næste gang vi skal have kød og især and.. det bliver mere moderat spisning til juleaften i år hehe


Den gode andesteg lagde min mave nedSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: