Monday, November 30, 2009

Drikkedunke og plastflasker uden kemikaler

Så fik jeg endelig købt nogle plastik flasker uden parabener og lignende.. det har jeg overvejet i et godt stykke tid. Desværre fandt jeg ikke nogen som er svanemærkede, det lader ikke til de findes endnu.


Så i stedet for at rende rundt med en metal flaske, som måske også afgiver skadelige stoffer.. eller en glasflaske som kan falde ud og gå i stykker ved cykeltur, så har jeg bidt i det sure æble og betalt næsten 80 kroner for en drikkedunk!

Udskift vandet i flasken ofte
Jeg har i mange år bildt mig ind at hvis jeg ikke lod vandet stå længe i flasken, så var det ikke skadeligt. Altså frisk vand flere gange om dagen, ud med det gamle hvis vandet har været længe i flasken!

Ud med de mange gamle drikkedunke - ind med et par nye
Men så har jeg alligevel ofte glemt at udskifte vandet.. og nu da vi har fået børn som begynder at drikke meget på drikkedunkene, så skal det i hvert fald ikke gå ud over dem!

DSCF0963

Så ud med alle de gratis fitnessdk.dk og diverse andre cykel flasker ... og ind med et par dyre nye. Ligesom de gamle flasker kan de vaskes i opvaskmaskinen, de er gennemsigtige så man kan se hvis der samler sig mug... det er faktisk vigtigt.. så kan man nemlig vaske og bruge flaskerne længere tid, uden man behøver udskifte dem. De skal dog alligevel skiftes omkring hvert 6. måned,... så det er jo slet ikke en kæmpe udgift for at blive mere kemi fri i hverdagen :-)

Drikkedunke og plastflasker uden kemikalerSocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: