Sunday, March 09, 2008

God kundeservice behandling hos IDEmøbler Glostrup

Billede 1.pngNu skal det ikke altid handle om brok når man skriver om firmaers kunde service. Vi var i IDE Møbler Glostrup i torsdags for en uges tid siden, for at kigge på en af deres vitriner. Vi havde fået et venligt svar tilbage på e-mail om "de havde vitrinen i udstilling", og det havde de.. så afsted med os.

Nå men ude i butikken faldt vi for en helt anden vitrine, vi beslutter os for at købe den. Vi snakker med sælgeren Asger som direkte adspurgt på om vi kan have vintrinen i en almindelig stationcar svarer noget lignende ja ja det kan i sagtens, men den kan først hentes om søndagen. Perfekt, vi aftaler med sælger at jeg kommer ved 12-tiden for at hente skabet.

Om søndagen står jeg lidt i kø for at betale faktura for vitrinen, og jeg står lidt i kø ved vareudleveringen. Stor bliver min overraskelse da skabet køres frem, ikke af en lille kundevogn, men af en truck og på en palle.. en gigantisk papkasse! "Jeres sælger fortalte jeg kunne have den i en stationcar!?"... ".. det kan du overhovedet ikke!".. Jeg ringede lige til min svoger om han har tid, han har trailer og er stærk nok til kunne hjælpe mig med at køre skabet.. men desværre er han selv ude og køre! Så jeg aftaler at udleveringen kører den ind igen ".. du må få den leveret".

Jeg henvender mig til kundeservice, fortæller jeg er godt ked af at vitrinen ikke kommer med hjem i dag, og at deres sælger meget gerne må få besked så han ikke siger det til andre kunder som køber samme skab. Jo forsikrer Louise bag skranken.. hun ville bede Asger komme op til kundeservice.

Mens vi er i gang med at aftale hvornår jeg kan få vitrinen leveret, kommer en IDE møbler medarbejder og henvender sig til Louise.. "Har du noget som skal køres lige nu.. der er plads i bilen for en kørsel lige nu". "Det har hun" udbryder jeg, "Super så kan jeg alligevel få vitrinen i dag" :-) Med ude på lageret aftaler jeg med chaufføren at jeg kører direkte hjem, så vil han køre til os med det samme! Det tegner godt tænker jeg, vintrinen er på plads om en times tid!

Tilbage ved skranken spørger jeg Louise, "Det var da rart at vitrinen alligevel kommer hjem i dag, men jeg skal da ikke betale fuld kørsel?" ... "Vi finder ud af noget"... hun ser ud som om hun ikke rigtig har lyst til at give rabat, men så overrasker hun mig "Jeg skriver en gratis kørsel på!" .. "Mange tak, det er værdsat! God kundeservice er en rar oplevelse! Det burde man skrive om på sin hjemmeside i stedet for altid at skrive når noget ikke er godt nok!" .. Det giver hun mig ret i, hun hører mest om utilfredshed.. så jeg beslutter mig for at få det skrevet :-) God kundeservice i IDE Møbler, det er nu rart at kunne skrive, gid det også rammer alle andre kunder inklusive mig selv næste gang..
DSCF4497.JPG
Nå men med til historien hører faktisk at jeg på parkeringspladsen bliver stoppet af vareudbringen. Nu var det et meget kraftigt blæsevejr denne søndag og han fortæller at vitrinen væltede og alle ruder blev smadret... DOH! Hvor uheldigt er det lige!! Ingen vitrine i dag alligevel. Det er jo hvad der sker... sikke noget!

Det ender dog stadig godt, IDE møbler får leveret vitrinen allerede onsdag, 2 mand bærer skabet helt ind i stuen.. flot service, meget værdsat!

Tak IDE Møbler Glostrup :-)

God kundeservice behandling hos IDEmøbler GlostrupSocialTwist Tell-a-Friend

4 kommentarer:

Unknown said...

Hejsa. Jeg har lige kigget på jeres billeder og tillader mig at spørge om det er det sorte glasvitrine i har købt hos Ide Møbler. Hvis det er, hvad hedder skabet og fabrikanten, kan I huske det. På forhånd tak. Svar evt. til ingemarie1307@hotmail.com. Hilsen Inge Marie

J said...

Hej Inge Marie

Jo, det er det sorte Vitrine skab:
Safira, sort antik look, lakeret, med 2 glasdøre, mål L96xB35xH200.

Vi ledte utrolig længe efter et skab med glas som giver lys. Og som ikke var for langt (under 120 cm) og ikke for bredt/dybt: mellem 30 og 40 cm)... så det her skab var perfekt. Det kostede kr.3799 inkl moms.


Men!!! men men men... faktisk anbefaler vi ikke vitrinen til folk som vil opbevare service, især glas og kopper, i skabet. Vi synes nemlig al service som står mere end 1 dags tid får en ubehagelig lugt.

Vi har skrevet med IDEmøbler om det, men det havde de aldrig hørt om, så det de foreslog var at give os et andet skab af samme mærke. Det var vældig pænt af dem, men det hjalp ikke.. det er det samme! Det synes vi du skal tænke over inden du køber skabet!

Her er mailen vi sendte til IDEmøbler:

I starten af marts købte vi et dejligt vitrineskab hos jer, jeg kan ikke huske mærket men det kan i nok slå op under vores kunde nummer.

Problemet er at vi er i tvivl om vitrinen er malet med en sundhedsskadelig maling?? Det er meget relevant da vi opbevarer glas og tallerkner i skabet,

Som de fleste andre nye ting så lugter vitrine skabet lidt underligt og kunstigt lige når man pakker det ud. Vi vasker hylder og låger og lufter lidt ud med lågerne.. og regner med at lugten forsvinder, ligesom med andre nye ting.

Vitrinen lugter dog stadig...og hvad værre er lugten sætter sig i glas og kopper! Det lugter så forfærdeligt kunstigt at vi er bange for det er sundhedsskadeligt.. vi tør ikke bruge servicet fra skabet!!

Er det noget i har hørt om fra andre kunder? Måske er det bare denne vitrine som er malet med noget forkert maling?? Vi er i hvert fald fortvivlede fordi vi skulle bruge vitrinen til vores service som ikke kan stå andre steder, og vi har ikke plads til endnu en vitrine!

Har i et forslag til løsning? Hvis det kun er denne vitrine som vi har der lugter, så vil vi meget gerne have den byttet til en anden. Men hvis det er generelt for type, så skal den enten males om med noget sund maling, og ellers vil vi gerne sende vitrinen retur.

Vi vil allerhelst beholde denne type vitrine da vi ledte længe efter en som er så flot og praktisk som den!

Unknown said...

Tak for svaret. Jeg synes vitrine skabet er utroligt flot, men jeg vil bruge det til service. Så jeg vil foretrække at lede videre efter et andet hvor ting ikke kommer til at lugte.

Det er en skam, for det ser rigtig godt ud også at det ikke er så kompakt, da der er glas på siderne og fra top til bund på forsiden. Hilsen Inge Marie

J said...

Ja det er præcis som du skriver - på grund af glasset virker vitrinen ikke "anmasende", den "fylder" ikke så meget den egentlig burde!

Hvis du finder en anden vitrine hører vi meget gerne om det, for vi er meeeeeget kede af de lugtgener! Indtil videre sørger vi for at glas og kopper ikke står mere end et par dage i skabet og vi skyller dem altid før brug!

Det som undrer mig er at ingen andre kunder har meldt problemet til IDEmøbler (eller IDEmøbæer i hvert fald ikke har registreret det så de kan søge på det).. Det er ligefør jeg ville ønske du købte skabet og melder tilbage om det bare er os der (med 2 af samme vitrine) er skøre ;-)

Det kunne jo være det var en dårlig fabrikation/batch/serie der blev produceret og vi så bare fik 2 fra samme sending :-(

Mvh